ANCOM ia măsuri pentru limitarea fenomenului “CLI Spoofing”: Din 7 iulie, utilizatorii vor fi mai protejați în fața apelurilor telefonice cu identitate falsă, în numele unor instituții sau companii

Apel necunoscut
Sursa foto: ronstik / Alamy / Profimedia

Agenția Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) anunță că, începând cu data de 7 iulie, utilizatorii vor fi mai protejați în fața apelurilor înșelătoare. ANCOM lucrează cu Inspectoratul General al Poliției Române și cu principalii furnizori de servicii de comunicații pentru a reduce cazurile de CLI Spoofing.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Aceasta este tehnica prin care un apelant manipulează informațiile afișate pe ID-ul destinatarului pentru a apărea ca și cum apelul provine de la un alt număr.

Redăm în continuare comunicatul ANCOM:

„Începând de luni, 7 iulie 2025, utilizatorii vor fi mai protejați în fața apelurilor înșelătoare care folosesc date de identificare false, efectuate în numele unor instituții publice, bănci sau companii. Astfel, operatorii vor bloca apelurile inițiate din afara teritoriului României, care afișează în mod fals anumite numere naționale, preponderent de telefonie fixă sau numere naționale, fixe și mobile, incorect ori incomplet folosite. ANCOM a luat această măsura pentru a limita fenomenul denumit „CLI Spoofing” (falsificarea numărului afișat la primirea unui apel).

Măsura stabilită de Autoritate vine în urma unei analize aprofundate și a consultării cu principalii furnizori de servicii de comunicații electronice și cu reprezentanții Direcției de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. Prin aplicarea acestei soluții tehnice se urmărește reducerea semnificativă a incidenței CLI Spoofing, în cazul fraudelor prin care un utilizator este apelat în numele unei entități oficiale, inclusiv în situațiile în care datele de contact ale utilizatorilor au fost obținute în urma unor interacțiuni cu materiale de tip deepfake generate cu inteligența artificială (inclusiv IA generativă).

ANCOM atrage atenția asupra faptului că doar aplicarea acestor măsuri tehnice nu poate duce la eradicarea cazurilor de fraudă, de aceea utilizatorii sunt încurajați să manifeste în continuare prudență deosebită și să își ia măsuri de precauție în situația în care primesc apeluri de la numere de telefon suspecte:

  • să verifice identitatea apelantului;
  • să nu ofere date personale prin telefon (date de identificare, date bancare, parole, PIN-uri etc);
  • să își actualizeze soft-urile și aplicațiile de pe telefon în mod constant;
  • să raporteze aceste situații către autorități”.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...