BREAKING Profitul Tesla se prăbușește cu 71% în primul trimestru din 2025, pe fondul scăderii vânzărilor și al reacțiilor negative la implicarea politică a lui Musk

Logo Tesla
Sursa foto: Chris Carlson / AP / Profimedia

Tesla a înregistrat o scădere accentuată a profitului net în primul trimestru din 2025, pe măsură ce compania s-a confruntat cu o reducere a cererii globale și cu tensiuni de imagine cauzate de implicarea CEO-ului Elon Musk în administrația Trump, potrivit WSJ.

Conform datelor oficiale, profitul net a scăzut cu 71% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile totale au coborât cu 9%, ajungând la 19,3 miliarde de dolari.

Segmentul auto, esențial pentru modelul de afaceri al Tesla, a înregistrat o scădere de 20% a veniturilor. Livrările globale de vehicule s-au diminuat cu 13%, afectate de o combinație între concurența din ce în ce mai dură, reacțiile negative la adresa conducerii companiei și amânarea achizițiilor de către clienți, în așteptarea unor versiuni actualizate ale modelelor existente. Mai multe proteste împotriva Tesla au avut loc în Statele Unite și Europa, iar unele magazine și stații de încărcare au fost vandalizate sau incendiate.

„Consumatorii nu reacționează doar la produs, ci și la ceea ce simbolizează o marcă. În cazul Tesla, implicarea lui Elon Musk în politica americană a avut consecințe directe asupra percepției publice”, au explicat analiști citați de presa americană.

Tesla a raportat un câștig ajustat pe acțiune de 27 de cenți, sub estimările analiștilor, care prognozau 41 de cenți. În schimb, divizia de energie a înregistrat o creștere de 67%, iar veniturile obținute din vânzarea certificatelor de emisii către alți producători auto au crescut semnificativ, ajungând la 595 de milioane de dolari.

Compania este afectată și de tarifele vamale de 25% aplicate importurilor auto. Chiar dacă Tesla își produce majoritatea vehiculelor pentru piața americană în Texas și California, se bazează pe piese din Mexic, care furnizează peste 20% dintre componente.

Scăderile cele mai mari ale livrărilor s-au înregistrat în piețe importante: minus 22% în China și minus 62% în Germania, potrivit datelor din industrie. În California, statul american cu cele mai multe vehicule electrice, cota de piață a Tesla a coborât la 44%, față de 56% în urmă cu un an.

Pentru a stimula cererea, Tesla a lansat în aprilie o versiune mai accesibilă a modelului Cybertruck, cu un preț de 69.990 de dolari și dotări simplificate, precum scaune din material textil. De asemenea, este în lucru o variantă mai ieftină a Modelului Y, cel mai bine vândut model al companiei.

Total
0
Shares
1 comentariu
  1. In primul rand ce legătură are el are acțiuni la Tesla 12 la sută și mu mai este Co companiei și dacă ar fi să îți iei o mașină nu o ei după preferințele politice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...