Ducati respinge ideea motocicletelor de mică cilindree: „Nu vom construi niciodată o motocicletă mică”

Într-un moment în care tot mai mulți producători de motociclete își extind oferta în segmentul modelelor de mică cilindree, Ducati își reafirmă poziția de a nu urma această tendință. Conform unei declarații oferite publicației Motorcycle News, Giulio Fabbri, șeful departamentului de comunicare pentru produse al companiei italiene, a subliniat că realizarea unor motociclete accesibile „ar contraveni valorilor fundamentale ale brandului”.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Ducati mizează pe exclusivitate și performanță

Pilonii noștri sunt stilul, rafinamentul și performanța. Dacă pui aceste trei elemente împreună și încerci să construiești o motocicletă mică, ești automat exclus din piață din punct de vedere al prețului. Acesta este motivul pentru care nu veți vedea niciodată o Ducati mică”, a declarat Giulio Fabbri pentru Motorcycle News.

Decizia companiei din Bologna vine într-un context în care piața globală este dominată de modele precum Triumph Speed 400, Scrambler 400X, Honda GB350 sau Royal Enfield Himalayan, motociclete care se află constant în topul vânzărilor datorită prețurilor competitive și accesibilității pentru publicul tânăr.

În ciuda cererii crescânde pentru motociclete de cilindree medie și redusă, Ducati pare să rămână fidelă filosofiei sale de producător premium.

„Made in Italy” – un principiu de identitate, nu doar o etichetă

Fabbri a explicat că producția în afara Italiei ar contraveni identității mărcii:
„Pentru a fi competitiv pe piața motocicletelor de mică cilindree, trebuie să produci în afara Italiei. Dar pentru noi, ‘Made in Italy’ este parte din identitatea noastră, iar acesta este un aspect de care nu vrem să ne desprindem.”

Totuși, Ducati deține deja o unitate de producție în Thailanda, unde sunt asamblate motocicletele destinate piețelor din regiunea Asia-Pacific – cu excepția Japoniei și Australiei. Conform reprezentanților companiei, această fabrică a fost creată „nu pentru a produce motociclete mai ieftine, ci pentru a evita taxele vamale mari”, facilitând astfel vânzarea pe piețele locale.

Strategia Ducati: performanță înainte de volum

În ciuda succesului rivalilor care s-au extins pe segmentul entry-level, Ducati își menține poziția de producător exclusivist, concentrat pe modele de performanță și pe o producție limitată.

Fabbri a mai precizat că Ducati este „o companie relativ mică”, cu aproximativ 1.500 de angajați permanenți în fabrica din Borgo Panigale și un total de aproximativ 2.500 de persoane în perioadele de vârf, incluzând personalul administrativ și echipa de competiții Ducati Corse.

Nu ne luptăm pentru cifre. Pentru noi, nu este important să vindem multe motociclete. Sincer, nici nu am putea, pentru că fabrica noastră nu are o capacitate mult mai mare decât cea actuală”, a explicat reprezentantul Ducati.

Ducati și noua generație de motocicliști

Chiar dacă refuză să intre în segmentul de mică cilindree, producătorul italian susține că are în vedere atragerea tinerilor pasionați de motoare prin alte mijloace. Potrivit lui Fabbri, lansarea modelelor Ducati 698 Mono și implicarea în competițiile de motocross fac parte dintr-o strategie menită să deschidă brandul către o nouă generație de piloți.

„Unul dintre motivele pentru care am decis să intrăm în motocross și să lansăm 698 Mono a fost acela de a ne adresa tinerilor motocicliști”, a explicat oficialul. Totuși, prețul de 12.995 de dolari pentru 698 Mono și cei 9.995 de dolari pentru cel mai accesibil model Scrambler arată că segmentul entry-level rămâne, cel puțin deocamdată, inaccesibil pentru publicul larg.

Viitorul rămâne fidel filosofiei Ducati

Pentru moment, compania nu intenționează să lanseze motociclete sub 500 cm³. Strategia Ducati continuă să se bazeze pe performanță, tradiție și exclusivitate, chiar dacă piața globală se orientează tot mai mult către accesibilitate și volum.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...