General Motors reduce previziunile de profit pentru 2025 și se așteaptă la un impact al tarifelor SUA de până la 5 miliarde de dolari

Sursa foto: Artur Widak/NurPhoto/Shutterstoc / Shutterstock Editorial / Profimedia

General Motors și-a redus prognoza de profit pentru 2025, după ce a primit unele clarificări și o amânare din partea Casei Albe în această săptămână cu privire la tarifele pentru automobile, scrie Reuters.

CEO-ul Mary Barra a declarat acționarilor într-o scrisoare că societatea va menține dialogul cu administrația Trump cu privire la comerț și alte politici pe măsură ce acestea evoluează.

„Există discuții în curs de desfășurare cu partenerii comerciali cheie care ar putea avea, de asemenea, un impact”, a declarat Barra.

Constructorul auto din Detroit a publicat prognoza la două zile după ce a retras una anterioară, emisă în ianuarie, care nu a luat în considerare tarifele pentru automobile, și după ce administrația Trump a făcut modificări la acestea.

Acțiunile companiei au crescut cu aproximativ 1% în tranzacțiile de dimineață.

Constructorul auto se așteaptă la un profit de bază anual ajustat între 10 și 12,5 miliarde de dolari, inclusiv o expunere tarifară curentă între 4 și 5 miliarde de dolari. Expunerea include aproximativ 2 miliarde de dolari pentru vehiculele mai accesibile pe care GM le importă din Coreea de Sud, unde produce modele entry-level Chevrolet și Buick, a declarat directorul financiar Paul Jacobson analiștilor în cadrul unei conferințe telefonice de joi.

Noua orientare a producătorului auto presupune că poate compensa cel puțin 30% din costurile tarifare, a spus Jacobson.

„De la alegeri, echipele noastre de producție și lanț de aprovizionare s-au concentrat pe dezvoltarea de strategii pentru a ajuta la atenuarea impactului potențialelor tarife”, a declarat Jacobson. „Aceste strategii sunt acum puse în aplicare în mod activ … vom lua măsuri suplimentare de atenuare, inclusiv obiective de reducere a costurilor, acolo unde este logic să facem acest lucru.”

Pentru a ajuta la atenuarea impactului tarifelor, GM colaborează cu furnizorii pentru a crește și mai mult conținutul lor american pentru niveluri mai ridicate de conformitate cu acordul comercial USMCA, a declarat Barra analiștilor. De asemenea, producătorul auto crește producția de module de baterii fabricate în SUA, despre care Barra a spus că este o „modalitate low-cost de a crește conținutul american”.

„Alături de aceste acțiuni, ne analizăm cheltuielile discreționare peste tot”, a spus ea.

Previziunile anterioare ale GM privind câștigurile înainte de dobânzi și impozite au fost cuprinse între 13,7 și 15,7 miliarde de dolari.

GM se așteaptă să obțină un venit net anual cuprins între 8,2 miliarde și 10,1 miliarde de dolari, în scădere față de intervalul anterior de 11,2 miliarde și 12,5 miliarde de dolari.

GM anticipează că cheltuielile de capital pentru întregul an 2025 vor fi cuprinse între 10 și 11 miliarde de dolari.

Într-un interviu acordat CNBC joi dimineață, Barra a declarat că producătorul auto se așteaptă să facă noi anunțuri privind planurile de creștere a producției din SUA.

„Ne luăm angajamentul că vom aduce mai multă producție înapoi în această țară pentru a ne baza pe ceea ce avem deja”, a spus Barra.

Reuters a anunțat că GM va crește producția de camioane ușoare la fabrica sa de asamblare din Fort Wayne, Indiana.

Barra a mai spus că societatea „presupune un mediu de stabilire a prețurilor similar cu cel de astăzi”, chiar dacă estimările din industrie arată că prețurile vehiculelor noi ar putea crește cu mii de dolari în urma aplicării tarifelor.

Tarifele de 25% impuse de Trump pentru automobile au intrat în vigoare la începutul lunii aprilie. După săptămâni în care producătorii auto au făcut lobby pentru clemență, administrația Trump a anunțat săptămâna aceasta măsuri de atenuare a unora dintre costurile tarifare, în timp ce companiile lucrează la creșterea amprentei lor americane.

Modificările permit producătorilor auto să compenseze tarifele pentru piesele auto importate utilizate în vehiculele asamblate în SUA.

În plus, vehiculele și piesele nu ar mai face obiectul altor tarife impuse de Trump, inclusiv taxe de 25% pe oțel și aluminiu, precum și taxe de 10% aplicate majorității celorlalte țări.

Tarifele au determinat, de asemenea, Stellantis, producătorul de jeep-uri și camioane Ram și rivalul GM din orașele vecine, să își retragă miercuri orientările.

Pe o notă mai pozitivă, directorii au observat o creștere a vânzărilor de vehicule noi, consumatorii grăbindu-se să cumpere înainte ca tarifele să afecteze prețurile. Ford Motor a anunțat joi o creștere a vânzărilor de 16% în aprilie. Marți, GM a declarat că a înregistrat o creștere de 20% a vânzărilor în această lună, marcând cea mai bună lună aprilie pentru vânzările cu amănuntul, sau vânzările către clienți individuali, din 2007.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...