Înmatriculările de autoturisme ecologice (full electrice, mild-hibrid și full hibrid) au scăzut cu 3,2% în luna mai a acestui an față de perioada similară din 2024, arată datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), citate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Cota de piață a acestei categorii de mașini a ajuns la 55%, transmite Agerpres.
Pe segmentul autoturismelor full electrice s-a consemnat, în mai 2025, o cotă de 4,1% din piață, comparativ cu 4,9% în aceeași lună a anului anterior, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 6,4% față de 2,6%.
În primele cinci luni ale acestui an, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – cu 1.116 unități (scădere de 40% față de aceeași perioadă a anului precedent), Tesla Model 3 – cu 185 de unități și Tesla Model Y (148).
În ceea ce privește autoturismele Plug-In, primele poziții în clasamentul vânzărilor sunt ocupate, în ordine, de Ford Kuga (257 de unități, +20%), Volkswagen Golf (194) și Mercedes-Benz GLC (164).
De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc, la final de mai, Dacia Duster, cu 1.401 unități, urmată de Toyota Corolla (1.284) și Toyota RAV4 – cu 1.118 unități.
Situația generală a înmatriculărilor
La nivel general, în mai 2025 versus mai 2024, autoturismele „electrificate” au înregistrat o scădere a înmatriculărilor de 3,2% și au atins o cotă de piață de 55,3%. Dintre acestea, autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o scădere de 6,5% și o cotă de 27,5%, autoturismele full-hibrid (FHEV) o creștere de 4,1% și o cotă de piață de 17,3%, autoturismele plug-in hibrid (PHEV) un salt de 63% și o cotă de piață de 6,4%, iar autoturismele pur electrice (BEV) o scădere de 42,5% și o cotă de piață de 4,1%.
Datele oficiale relevă faptul că autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total piață) au înregistrat, în luna mai 2025, un volum de 10.456 de unități, cu 32,4% mai puțin față de luna similară din 2024.
Raportat la cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu 54,4% din total (-21,5%), urmat de Clasa C – cu o cotă de 26,1% (-41,9%) și Clasa B – cu o cotă de 12,9%, în scădere cu 45,2% față de cota deținută în luna mai a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna mai a acestui an, față de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 51,1%, până la o pondere de 34,7%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează un recul de 50,2%, la 9,8%.
Totodată, autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid înregistrează o scădere de 6,6%, ajungând la o pondere de 27,5% din totalul pieței de autoturisme. „Este de menționat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 89% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 11% sunt motorizări pe motorină”, precizează APIA.
La categoria vehicule comerciale ușoare și minibus s-a consemnat, în mai 2025, o scădere de 18% față de luna mai 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus au raportat o diminuare de 19,3%.
Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în primele cinci luni ale anului 2025, un volum de 305 unități, față de 270 de unități în aceeași perioadă a anului trecut.
În același timp, vehiculele comerciale grele și autobuze înregistrează, în perioada analizată, o creștere de 20,4%, marjă în care vehiculele comerciale grele, de peste 16 tone, plus autotractoarele, au crescut cu 18,5%.