După anunțarea planurilor de a închide fabrica din Oppama, Japonia, Nissan se pregătește să mai închidă două fabrici în Mexic până în anul 2027. Publicația Automotive News relatează că oficialii Nissan nu au comunicat ce se va întâmpla cu producția de la acele fabrici, care era destinată și Statelor Unite ale Americii.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Fabrica Civac, prima fabrică internațională a Nissan
Vestea închiderii fabricii Oppama a fost neașteptată, pentru că aceea era principala fabrică a Nissan, dar și pentru că producătorul făcea tot posibilul ca să nu o închidă. Acum, fabricile Civac, din Morelos, și COMPAS, din Aguascalientes, sunt următoarele uzine care vor fi închise.
Civac a fost prima fabrică internațională a Nissan, și a fost deschis în 1996. Veche de 60 de ani, fabrica avea nevoie urgentă de modernizare, acțiune ce ar fi necesitat o sumă mare de bani pe care Nissan nu îi are. La Civac se produceau mai multe modele pentru piața locală și pentru cea americană, precum versiunea sud-americană a camionetei Frontier, dar și sedanul Versa, comercializat în SUA.
Nu este prima dată când se zvonește că Civac va fi închisă. Primele zvonuri au apărut în luna mai, când Nissan a negat că această fabrică va fi închisă. Potrivit Automotive News, producătorii chinezi BYD și SAIC sunt interesați de fabrică, pentru a câștiga capacitate de producție în America de Nord.
COMPAS producea și modele Mercedes-Benz
COMPAS este cea de-a doua fabrică din Mexic ce se spune că va fi închisă. Aceasta a fost construită acum 10 ani, ca urmare a unei alianțe între Mercedes-Benz și Nissan, prin intermediul companiei-mamă Renault. Fabrica din Aguascalientes producea două modele Infiniti, dar și SUV-ul de mici dimensiuni Mercedes-Benz GLB în 2019. Toate cele trei modele sunt așteptate să nu mai fie produse, Infiniti suspendând comenzile noi pentru QX50 și QX55 încă din aprilie.
Mercedes va încheia producția actualului model GLB începând cu primul trimestru al anului 2026, pregătind SUV-ul pentru o nouă arhitectură ce va sta la baza sa și care va fi produsă în SUA.
Într-un răspuns pentru publicația MotorTrend, Nissan a anunțat că, în cadrul programului Re:Nissan, producătorul japonez „analizează în prezent integrarea și închiderea unor unități de producție globale. Cu toate acestea, acest proces nu a fost încă finalizat, în afara celor trei unități anunțate până în prezent. Ne angajăm să menținem transparența față de părțile interesate și, dacă se vor lua decizii, vom furniza informații la momentul oportun.”
Cele trei fabrici la care Nissan face referire sunt cea din Oppama, Japonia, una din Thailanda și o a treia a cărui nume nu este cunoscut. Obiectivul „Re:Nissan” este de a reduce numărul fabricilor de la 17 la 10, pentru a deveni o companie solvabilă și de a evita falimentul.