Producătorul francez de baterii Automotive Cells Company a declarat joi că salută sprijinul din partea Uniunii Europene pentru sectorul auto, dar se teme că acesta va veni prea târziu, transmite Reuters.
Comisia Europeană a prezentat miercuri un plan de acțiune pentru industria auto, pentru a o ajuta să atingă obiectivul de zero emisii de dioxid de carbon pentru toate automobilele și camionetele vândute în regiune până în 2035.
Acesta include punerea la dispoziție a 1,8 miliarde de euro pentru a ajuta la securizarea lanțurilor de aprovizionare cu materii prime pentru baterii.
ACC, care este deținută în comun de Stellantis, Mercedes și TotalEnergies, a afirmat într-o postare pe LinkedIn că salută sprijinul unui „plan de acțiune pe termen mediu” pentru a ajuta industria europeană să reducă decalajul față de producătorii asiatici.
„Cu toate acestea, ne temem că urgența situației prin care trecem în prezent nu este luată în considerare. Pentru a beneficia de aceasta, va trebui să reușim să supraviețuim până atunci”, a adăugat acesta.
ACC și-a încetinit brusc planurile de producție de baterii din cauza incertitudinii privind cererea de vehicule electrice în Europa și a apariției unor chimii de baterii mai accesibile.
Când a lansat prima sa gigafabrică în nordul Franței, în mai 2023, grupul planifica nouă blocuri de producție până în 2030, răspândite în Franța, Germania și Italia, susținute de investiții în valoare de 7,3 miliarde de euro.
Însă proiectele germane și italiene au fost între timp suspendate și doar un bloc din Franța, care produce baterii pentru Stellantis, este operațional, urmând ca un al doilea să înceapă la sfârșitul anului.