Republicanii din Camera Reprezentanților din SUA au propus luni eliminarea creditului fiscal pentru vehiculele electrice și abrogarea normelor privind eficiența combustibilului, menite să stimuleze producătorii de automobile să construiască mai multe vehicule cu emisii zero, ca parte a unui proiect amplu de reformă fiscală, potrivit Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Propunerea, care urmează să fie audiată de Comisia pentru căi și mijloace a Camerei Reprezentanților, ar abroga un credit fiscal de 7.500 de dolari pentru vehiculele noi și un credit de 4.000 de dolari pentru vehiculele second-hand la 31 decembrie, deși ar menține creditul pentru vehiculele noi pentru un an suplimentar pentru producătorii auto care nu au vândut încă 200.000 de vehicule electrice.
Președintele Electric Drive Transportation Association, Genevieve Cullen, a criticat propunerea, afirmând că planurile „de a abandona poziția de lider a SUA în inovarea energetică prin reducerea investițiilor federale în electrificare sunt catastrofal de lipsite de viziune”.
Propunerea, a spus ea, ar oferi „un avantaj de piață enorm” concurenților precum China și ar amenința producția și locurile de muncă din SUA.
Trezoreria SUA a acordat în 2024 mai mult de 2 miliarde de dolari în reduceri la punctele de vânzare pentru vehiculele electrice.
Propunerea menține în vigoare un credit fiscal cheie pentru producția de baterii pentru producătorii de automobile și producătorii de baterii, dar o nouă prevedere ar interzice creditul pentru vehiculele produse cu componente fabricate de unele companii chineze sau în temeiul unui acord de licență cu firme chineze.
Prevederea, care ar intra în vigoare în 2027, ar putea interzice acordarea de credite pentru mașinile propulsate de tehnologia chineză a bateriilor sub licență acordată de companii americane precum Ford Motor sau Tesla.
Republicanii din Camera Reprezentanților propun, de asemenea, să elimine un program de împrumut care sprijină fabricarea anumitor vehicule cu tehnologie avansată. Aceasta ar anula orice finanțare neangajată și ar anula standardele corporative privind consumul mediu de combustibil și normele privind emisiile de gaze cu efect de seră pentru 2027 și ulterior. Această parte va fi examinată de Comisia pentru energie și comerț.
Printre împrumuturile restante finalizate în ultimele săptămâni de mandat ale președintelui Joe Biden se numără 9,63 miliarde de dolari pentru o societate mixtă formată din Ford Motor și producătorul sud-coreean de baterii SK On pentru construcția a trei fabrici de baterii în Tennessee și Kentucky; 7,54 de miliarde de dolari pentru o întreprindere mixtă a Stellantis, societatea-mamă a Chrysler, și Samsung SDI, pentru două fabrici de baterii litiu-ion EV în Indiana; și 6,57 de miliarde de dolari pentru Rivian, pentru o fabrică în Georgia care va începe să construiască EV mai mici și mai puțin costisitoare în 2028.