Stellantis se așteaptă la un impact mai mare al tarifelor SUA, după o pierdere de 2,7 miliarde de dolari în prima jumătate a anului

Mașină Peugeot, deținută de grupul Stellantis
Photo by Olena Bohovyk on Unsplash

Stellantis se așteaptă la un impact mai mare al tarifelor americane asupra importurilor de vehicule și piese auto în a doua jumătate a anului 2025, a declarat luni compania, care a raportat o pierdere netă preliminară de 2,3 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru primele șase luni ale anului, relatează Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Constructorul auto, care deține un portofoliu extins de mărci, inclusiv Jeep, Ram, Peugeot și Fiat, a declarat că tarifele președintelui Donald Trump l-au costat 300 de milioane de euro până în prezent, deoarece compania a redus livrările de vehicule și a redus o parte din producție pentru a ajusta nivelurile de fabricație.

Dar directorul financiar Doug Ostermann a afirmat analiștilor că impactul de 300 de milioane de euro nu este reprezentativ pentru ceea ce grupul se așteaptă pentru a doua jumătate a anului, deoarece tarifele au intrat în vigoare la jumătatea primului semestru.

„Vom vedea mult mai mult în a doua jumătate, dacă lucrurile nu se schimbă … având în vedere perspectivele actuale, m-aș aștepta să văd această cifră probabil dublată în a doua jumătate sau mai mult”, a spus el, adăugând că Stellantis prevede un impact total pentru întregul an între 1 și 1,5 miliarde de euro.

Stellantis, care sub conducerea noului CEO Antonio Filosa se confruntă cu provocarea de a-și moderniza gamele de produse în Europa și Statele Unite, a declarat că a înregistrat, de asemenea, 3,3 miliarde de euro în taxe înainte de impozitare pentru prima jumătate a anului.

Acestea s-au datorat anulării unor programe, inclusiv a unui proiect privind pilele de combustie pe bază de hidrogen și a banilor puși deoparte pentru amenzile legate de reglementările privind emisiile de dioxid de carbon din SUA dinainte de Trump. De asemenea, compania a investit mai mult în automobile hibride populare în Europa și în modele mari pe benzină pe piața americană.

Anul trecut, mai mult de 40% din cele 1,2 milioane de vehicule vândute de Stellantis în Statele Unite au fost importuri, majoritatea din Mexic și Canada, unde Trump a impus tarife de 25%. Importurile din UE se confruntă cu taxe de 30%, deși acestea au fost amânate până la 1 august.

  • Ștefan Munteanu este un jurnalist specializat în domenii variate precum tehnologie, inteligență artificială, securitate cibernetică și apărare. Articolele sale acoperă noutățile din industrie, analize și impactul tehnologiei asupra societății. El este pasionat de inovațiile digitale și are un interes puternic pentru cele mai recente evoluții geopolitice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...