Vânzările BMW au fost stabile în primul semestru / Speranță pentru producătorii auto germani care trec printr-o perioadă dificilă

Logo BMW
Photo by Joshua Naidoo on Unsplash

Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a raportat joi un declin de doar 0,5% al vânzărilor în primul semestru din 2025, o veste bună rară pentru sectorul auto german, afectat de concurența din China și de noile taxe vamale din Statele Unite, transmit DPA și Reuters, via Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Producătorul de vehicule premium, care deține mărcile BMW, Mini și Rolls-Royce, a livrat, în total, peste 1,2 milioane de mașini în primele șase luni din acest an, vânzările înregistrând un avans de 0,4% în trimestrul doi din 2025, la 621.271 unități.

În China, cea mai mare piață auto din lume, declinul vânzărilor în primul semestru din 2025 a fost de 15,5%, la 318.000 mașini, o tendință care se înregistrează și în rândul rivalelor din Germania.

Dar vânzările BMW au crescut în toate celelalte regiuni, conduse de un avans de 8% în Europa (498.000 vehicule) și de 2,7% în SUA (193.000 unități).

Performanța mărcilor și piețelor cheie

Marca BMW a raportat un declin de 2,3% al vânzărilor în primul semestru din 2025, la 1,07 milioane de vehicule. În schimb, livrările Mini au crescut cu 17%, la aproape 134.000 mașini, după reînnoirea gamei de produse.

Vânzările de mașini electrice (EV) au înregistrat o expansiune de 16%, la 220.500 unități, mai mult decât dublu față de vânzările rivalilor Mercedes-Benz și Audi.

Per ansamblu, BMW și-a depășit concurenții de pe segmentul premium în primul semestru din 2025, Audi și Mercedes-Benz raportând un declin de 6% (783.500 mașini) și, respectiv, de 6% (900.000 unități).

Piața din SUA a crescut în trimestrul doi din 2025, un semn de reziliență, ținând cont de presiunile provocate de taxele vamale și incertitudinile economice din regiune, a apreciat Pal Skirta, analist la Metzler Equities.

BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen poartă discuții cu oficialii de la Washington cu privire la un posibil acord pe tema tarifelor la automobilele importate, încercând să își folosească investițiile și exporturile realizate în SUA ca avantaj prin care să atenueze orice eventuală lovitură, au declarat recent pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...