Vânzările auto din SUA au crescut în al doilea trimestru, alimentate de cererea de vehicule pe benzină, dar industria se pregătește pentru o a doua jumătate a anului plină de hopuri, deoarece tarifele impuse de președintele Donald Trump vor duce probabil la creșterea prețurilor, relatează Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
General Motors și-a păstrat poziția de lider cu o creștere de 7% a vânzărilor auto trimestriale , determinată de cererea de SUV-uri crossover cu costuri reduse, cum ar fi Chevrolet Trax.
Tarifele au stimulat inițial cererea din partea cumpărătorilor sensibili la preț, dar se așteaptă ca acest impuls să se estompeze pe măsură ce prețurile mai mari se impun.
Rivalul Ford Motor a raportat o creștere de 14,2% a vânzărilor trimestriale, în timp ce unitatea nord-americană a Toyota Motor a înregistrat o creștere de 7,2%.
Este de așteptat ca tarifele să afecteze modelele importate prietenoase cu bugetul, inclusiv pick-up-ul compact Maverick de la Ford și Trax de la GM, diminuând preocupările legate de accesibilitate, deoarece prețul mediu al vehiculelor noi se apropie de 50.000 de dolari.
„O mare parte din cererea anticipată care a stimulat vânzările în aprilie și mai a fost acum satisfăcută, astfel încât cererea consumatorilor este de așteptat să fie mai slabă în lunile următoare”, a declarat Charlie Chesbrough, economist senior la Cox Automotive.
În total, vânzările de vehicule noi din SUA s-au situat în iunie la aproximativ 1,25 milioane de unități, ceea ce reprezintă o rată anuală ajustată sezonier de 15,34 milioane de unități, potrivit datelor publicate marți de Wards Intelligence.
Hyundai Motor a înregistrat, de asemenea, o creștere de 10% de la an la an a vânzărilor din SUA în timpul trimestrului.
„A doua jumătate va fi dificilă. Există o mulțime de vânturi potrivnice. Ratele dobânzilor sunt încă foarte ridicate și, evident, avem vârtejul politic”, a declarat Randy Parker, CEO al Hyundai Motor North America.