Volkswagen a declarat că vehiculele sale produse în America de Nord vor evita, cel mai probabil, tarifele de 25% impuse de preşedintele american Donald Trump importurilor din Mexic şi Canada. În schimb, alţi producători auto, inclusiv BMW, ar putea fi supuşi acestor taxe comerciale, relatează Reuters, citată de News.ro.
Trump a acordat o amânare de o lună pentru tarifele auto aplicate producătorilor care respectă regulile de origine ale Acordului SUA-Mexic-Canada (USMCA), după ce iniţial a anunţat că taxele vor intra în vigoare pe 4 martie. Cu toate acestea, nu este încă clar care producători auto vor fi afectaţi în cele din urmă.
Un purtător de cuvânt al Volkswagen a declarat că vehiculele produse de companie în America de Nord respectă regulile USMCA, ceea ce le-ar permite să evite tarifele.
În schimb, un purtător de cuvânt al BMW a precizat că vehiculele produse în SUA şi Mexic nu sunt conforme cu regulile acordului comercial, ceea ce le-ar putea expune unor taxe vamale ridicate.
BMW şi Mazda, afectate de tarife
Aproximativ 10% din vânzările BMW în SUA provin din importuri din Mexic, iar compania a exprimat opoziţie faţă de tarife.
”În final, aceste tarife sunt dăunătoare pentru clienţi, făcând produsele mai scumpe şi mai puţin inovatoare,” a declarat BMW într-un comunicat oficial.
De asemenea, Mazda a declarat că, pentru următoarele 30 de zile, modelele Mazda3 şi CX-30 produse în Mexic nu vor fi supuse tarifelor, dar compania aşteaptă clarificări oficiale din partea administraţiei americane.
Impactul tarifelor asupra producătorilor germani şi americani
Constructorii auto din Detroit au făcut lobby intens pentru o exceptare temporară, iar aceştia au salutat anunţul lui Trump privind amânarea tarifelor.
Dintre producătorii germani, Volkswagen Group este cel mai expus la riscurile tarifelor impuse de Trump asupra importurilor din Mexic şi Canada.
Audi şi Porsche nu au fabrici în SUA.
Mărcile VW vândute în SUA provin, în mare parte, din fabrica sa din Mexic.
Fabrica de baterii VW din Canada, aflată în construcţie, era destinată aprovizionării pieţei americane.
În ceea ce priveşte Audi, care produce SUV-ul Q5 în Mexic, compania nu a oferit un comentariu imediat cu privire la conformitatea cu regulile USMCA.
Mercedes a declarat că nu a primit încă detalii despre modificările tarifare şi a refuzat să comenteze dacă respectă regulile USMCA.
Nissan Motor, de asemenea, a refuzat să facă declaraţii.