Cumpărătorii de automobile hibride Toyota se confruntă cu perioade lungi de aşteptare pe fondul exploziei cererii

toyota
Sursa: Toyota

Explozia cererii pentru automobilele hibride marca Toyota i-a pus pe furnizori în postura în care nu pot ţine pasul cu cererea, iar clienţii au de aşteptat mai multe luni înainte de a intra în posesia automobilelor, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar, transmite Agerpres.

Stocurile de automobile hibride sunt scăzute la reprezentanţele Toyota din mai multe pieţe importante, inclusiv SUA, Japonia, China şi Europa, au dezvăluit două surse citate de Reuters. Explozia cererii reprezintă o provocare pentru Toyota, principalul jucător pe segmentul hibridelor. Însă este şi o dovadă de succes pentru pariul făcut de constructorul japonez pe tehnologia automobilelor hibride, în timp ce rivalii se aşteptau ca vehiculele pe baterie să elimine complet cererea pentru modele hibride.

Potrivit firmei de cercetare de piaţă LMC Automotive, vânzările globale de automobile hibride, incluzând şi modelele de tip plug-in, s-au triplat în ultimii cinci ani, până la 16,1 milioane unităţi, de la 5,7 milioane unităţi.

Potrivit uneia dintre sursele citate de Reuters, clienţii din Europa ai Toyota trebuie să aştepte, în medie, între 60 şi 70 de zile înainte de a intra în posesia automobilului comandat, aproape dublu faţă de perioada de aşteptate din 2020. Printre modelele hibride pentru care există cea mai mare cerere, dar şi cea mai mică ofertă disponibilă, în Europa se numără Yaris Cross şi RAV4.

În Japonia, cumpărătorii au de aşteptat între două şi cinci luni pentru multe modele, arată datele de pe site-ul Toyota.

La una dintre reprezentanţele Toyota de pe coasta de vest a SUA, modelele hibride Prius erau în situaţie de sold out încă de la mijlocul lunii februarie şi doar câteva modele hibride Camry erau disponibile, a declarat o altă sursă.

Într-un comunicat de presă, Toyota a informat că cererea pentru modele hibride „a crescut semnificativ în ultimul an în toate regiunile” şi a adăugat că face tot posibilul pentru a creşte producţia. Constructorul japonez susţine că a îmbunătăţit perioada de livrare a vehiculelor în ultimul an. „În prezent, capacitatea de producţie de componente pentru automobile hibride, atât cea a furnizorilor cât şi a noastră, este în linie cu planurile noastre anuale de producţie şi capacitatea noastră de asamblare a vehiculelor”, a precizat Toyota.

Întârzierile provin în principal din livrările limitate de componente utilizate în grupul motopropulsor al automobilelor hibride, care sunt produse în Japonia şi livrate peste hotare unde sunt asamblate automobilele, au dezvăluit două surse din apropierea acestui dosar.

Un exemplu este lipsa de magneţi livraţi către Aisin Corp. Din acest motiv, Aisin, unul dintre cei mai mari producători de componente pentru grupul Toyota, nu a putut obţine rotorii şi statorii de care avea nevoie de la furnizorii săi, ceea ce a provocat întârzieri în livrare de motoare hibride către Toyota. Chiar dacă magneţii respectivi sunt cumpăraţi din Japonia şi Toyota, problemele de aprovizionare pentru Aisin sunt globale, a precizat sursa.

Similar, un alt important furnizor de componente pentru Toyota, firma Denso, a fost afectat de blocaje la furnizorii săi, ceea ce a provocat întârzieri în livrarea de invertoare. Din cauza lipsei de invertoare, Toyota ar putea să se uite şi la alţi furnizori decât Denso şi ar putea decide chiar să producă invertoare în India, au dezvăluit sursele.

Recent, Toyota Kirloskar Motor, divizia din India a constructorului japonez, şi-a majorat capacităţile pentru a produce un număr suplimentar de 32.000 de vehicule pe an şi în prezent face investiţii pentru a putea produce alte 100.000 de vehicule, a declarat vicepreşedintele Toyota Kirloskar Motor, Varinder Wadhwa.

În alte păţi ale lumii, Toyota a investit 14 miliarde de dolari pentru o uzină de baterii în statul american Carolina de Nord pentru a face faţă cererii de automobile hibride şi în luna aprilie urmează să înceapă livrările de baterii pentru vehiculele electrificate din America de Nord. Aproape jumătate din vehiculele asamblate anul trecut de Toyota în SUA au fost modele hibride.

Modelele hibride reprezintă unul dintre puţinele segmente cu rezultate bune pentru Toyota pe piaţa din China, unde constructorul nipon se confruntă cu o competiţie intensă din partea rivalilor precum BYD. În timp ce vânzările totale realizate de Toyota în China au scăzut cu 7% în 2024 comparativ cu 2023, vânzările de vehicule electrificate, în principal hibride, au crescut cu 27%.

Perioadele lungi de aşteptare pentru modelele hibride au apărut şi la alţi producători. Un dealer Hyundai de la Seul a spus recent că perioada de aşteptare pentru versiunea hibrid a SUV-ului Palisade este de aproximativ un an. De asemenea, perioada de aşteptare pentru un model hibrid Kia Carnival este de 10 luni iar pentru un Sorento hibrid este de şapte luni, arată documentele interne ale companiei.

În luna august a anului trecut, Hyundai a anunţat că îşi va dubla gama de hibride, până la 14 modele, în 2030, pentru a contracara încetinirea cererii pentru modele complet electrice.

Honda, un alt jucător important pe segmentul automobilelor hibride, a anunţat că a înregistrat o cerere puternică, în special în America de Nord şi Japonia, dar nu a dorit să ofere detalii precise cu privire la perioadele de aşteptare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...