Miliardarul Min-Liang Tan, CEO al producătorului de dispozitive de gaming Razer: „Inteligenţa artificială va schimba totul complet în industrie”

Min-Liang Tan, cofondatorul Razer
Sursa foto: Steve Jennings / Getty images / Profimedia

Inteligenţa artificială este pe cale să revoluţioneze industria jocurilor video, de la dezvoltare și testare până la experienţa jucătorilor, potrivit lui Min-Liang Tan, miliardarul și cofondatorul companiei de tehnologie pentru gaming Razer, transmite CNBC, conform News.ro.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

„Din perspectiva noastră la Razer, AI va schimba totul complet în gaming”, a declarat Tan în podcastul CNBC Beyond the Valley.

Industria jocurilor video este una dintre cele mai mari pieţe din sectorul creativ, cu 3,6 miliarde de jucători la nivel global și venituri anuale de aproape 189 de miliarde de dolari, potrivit datelor Newzoo.

Tan a explicat că AI va transforma fiecare etapă a ecosistemului: „Dezvoltatorii vor folosi instrumente AI pentru a crea jocuri, publisherii le vor promova prin AI, iar jucătorii își vor schimba modul de a juca datorită acestor instrumente.”

Compania Razer, cunoscută pentru echipamentele sale de gaming (mouse-uri, căști, tastaturi), dezvoltă în prezent Game Co-AI, un sistem bazat pe „computer vision” care analizează modul de joc al utilizatorului și oferă sugestii personalizate pentru rezolvarea misiunilor sau înfrângerea adversarilor. Versiunea beta este așteptată în a doua parte a anului 2025.

Tan a precizat că AI va avea un impact major și în testarea și optimizarea jocurilor, un proces costisitor ce reprezintă până la 30% din timpul și bugetul de dezvoltare. Noul instrument al Razer, numit AI QA Companion, va putea detecta, înregistra și chiar sugera remedii pentru erori, automatizând o parte semnificativă din munca echipelor de testare.

În domeniul esports, Tan a subliniat că AI nu va fi folosit în timpul meciurilor, dar ar putea deveni un antrenor digital pentru jucători profesioniști. „Există un entuziasm uriaș în jurul acestui potenţial. Oportunităţile sunt nelimitate”, a spus el.

Cu toate acestea, nu toţi liderii din industrie împărtășesc aceeași viziune. CEO-ul Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, consideră că AI nu poate înlocui creativitatea umană în dezvoltarea de jocuri.

Tan, în schimb, crede că viitorul apropiat va aduce „cel puţin unul sau două jocuri de mare succes create cu ajutorul AI”, ceea ce va permite echipelor mici să concureze cu marile studiouri.

„AI nu va elimina locuri de muncă, ci va scăpa oamenii de sarcinile repetitive. Creativitatea umană rămâne esenţială”, a subliniat Tan.

Fondatorul Razer consideră că inovaţiile AI din gaming vor avea efecte de anvergură asupra întregului sector tehnologic: „Multe dintre marile evoluţii din industrie s-au născut în gaming, cred că același lucru se va întâmpla și cu AI, viitorul inteligenţei artificiale se va construi pornind din lumea jocurilor.”

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...