Serviciile de telefonie, internet sau televiziune pot fi instalate sau activate mai rapid decât termenul prevăzut în contract, însă doar data-limită contractuală este luată în considerare pentru eventuale reclamaţii sau solicitări de despăgubiri din partea utilizatorilor, menţionează Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), într-un comunicat de presă, citat de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Potrivit legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, furnizorii au obligaţia de a informa clar şi transparent utilizatorii cu privire la termenul maxim pentru instalarea serviciului, precum şi tarifele, cu toate taxele incluse, pentru activarea, conectarea şi/sau instalarea serviciilor, dacă se aplică astfel de tarife. Termenul de instalare a serviciilor este stabilit de fiecare furnizor în parte, în funcţie de politica sa comercială, nefiind reglementat de legislaţia în vigoare. În practică, serviciile pot fi instalate/activate mai rapid decât termenul contractual, însă doar termenul prevăzut în contract este luat în considerare pentru eventuale reclamaţii sau solicitări de despăgubiri. De asemenea, în cazul ofertelor promoţionale, furnizorul poate instala/conecta/activa serviciul gratuit”, se arată în comunicat.
Potrivit arbitrului pieţei locale de telecomunicaţii, utilizatorii care doresc „transferul/mutarea” serviciilor la o altă adresă trebuie să verifice în cuprinsul contractului dacă această opţiune este oferită de furnizor şi, cel mai important, în ce condiţii. Totodată, este esenţial să se asigure că furnizorul are implementată reţea la noua adresă.
Autoritatea precizează că, dacă termenul de instalare prevăzut în contract nu este respectat, utilizatorii trebuie mai întâi să reclame situaţia furnizorului, utilizând căile descrise în procedura sa de reclamaţii. Ulterior, în cazul în care sesizarea nu este soluţionată, utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) – pentru nerespectarea termenului de instalare agreat prin contract sau acordarea de despăgubiri şi ANCOM – în cazul în care furnizorul nu a prevăzut în contract termenul maxim pentru instalarea serviciului sau tariful pentru activarea, conectarea şi/sau instalarea acestuia. „În acest caz, reclamaţia către ANCOM trebuie să fie însoţită de o copie a contractului”, notează instituţia.
InfoCentru ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune), serviciile poştale şi serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming.