KTM continuă să fie în centrul speculațiilor din industria moto, iar conform publicației americane The Drive, compania canadiană Bombardier Recreational Products (BRP) ar putea fi interesată să achiziționeze producătorul austriac – dar numai „la preț de lichidare”.
Criza KTM a început la finalul anului trecut, când compania a intrat oficial în procedură de insolvență. Vânzările de motociclete s-au prăbușit, fabrica a fost închisă temporar în noiembrie, datoriile s-au acumulat până aproape de două miliarde de euro, iar peste 250.000 de unități au rămas nevândute în stocuri. În același timp, compania a fost nevoită să renunțe la participarea în MotoGP până în 2026 și să vândă pachetul de acțiuni achiziționat în MV Agusta.
În acest context critic, mai mulți investitori și companii strategice au început să monitorizeze situația. Potrivit The Drive, BRP – gigantul canadian care deține brandurile Can-Am, Ski-Doo, Lynx și Sea-Doo – se numără printre potențialii cumpărători. Informația provine inițial dintr-un articol publicat de GPOne, care afirmă:
„Grupul canadian Bombardier Recreational Products (BRP)… dorește să achiziționeze KTM, însă doar după un posibil colaps și la preț redus.”
Această ipoteză este cu atât mai plauzibilă cu cât BRP deține deja compania Rotax, furnizorul motoarelor pentru multe dintre modelele KTM. Integrarea KTM în portofoliul BRP ar reprezenta o consolidare logică a poziției acestora pe segmentul powersports.
Reprezentanții BRP au transmis pentru The Drive un răspuns standard privind aceste speculații:
„Organizația noastră caută permanent modalități de a atinge o creștere profitabilă pe termen lung. Evaluăm în mod regulat oportunități de fuziuni și achiziții, însă politica noastră este să nu comentăm public asupra zvonurilor.”
În paralel, au existat și zvonuri potrivit cărora BMW Motorrad ar fi fost interesată de preluarea KTM în perioada critică de la sfârșitul lui 2024. Informația, apărută inițial în publicația austriacă oe24, sugera că BMW plănuia relocarea cercetării și dezvoltării în Germania și mutarea producției în India, prin parteneriatul deja existent cu Bajaj. BMW a negat însă oficial aceste informații, calificându-le drept „speculații pure” .
Pentru moment, KTM a reușit să evite colapsul total datorită aprobării unui plan de restructurare care presupune plata a 30% din datoriile acumulate până în mai 2025. Însă analiștii din industrie rămân rezervați: în cazul în care acest plan va eșua, o achiziție strategică – precum cea anticipată de BRP – ar putea deveni inevitabilă.
Situația KTM rămâne volatilă, iar următoarele luni vor fi decisive pentru soarta unuia dintre cele mai emblematice branduri europene din motociclism.