Honda ar putea prezenta în curând un nou model de patru cilindri de clasă medie, denumit CB500 Super Four, conform unor informații care indică debutul la salonul CIMAMotor, programat pe 19 septembrie.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Speculațiile au apărut după prezentarea, la începutul acestui an, a modelelor Honda CB1000F și CB1000F SE, succesoare ale cunoscutelor CB1300 Super Four și Super Bol d’Or. În plus, retragerea din 2022 a modelului CB400SF a lăsat loc pentru o înlocuire în segmentul retro de cilindree medie.
Traseul dezvoltării
Honda lucrează deja la o sportivă carenată cu patru cilindri, menită să concureze cu modele precum Kawasaki Ninja ZX-4RR sau motociclete chinezești de nouă generație, printre care Kove 450RR, CFMoto 500SR Voom și QJMotor SRK 421 RR.
În acest context, compania japoneză a depus anul trecut cereri de înregistrare a mărcilor comerciale „CBR500R Four” și „CBR400R Four” pe mai multe piețe, cu un model de 400 cmc destinat în special Japoniei, unde reglementările de permis favorizează motocicletele sub această capacitate, și o variantă de 500 cmc cu distribuție internațională.
Recent, Honda a solicitat și reînnoirea drepturilor pentru numele „CB400 Super Four” în Japonia, un indiciu că o versiune naked bazată pe aceeași platformă se află în pregătire.
Piața țintă și producția
Segmentul motocicletelor de 400–500 cmc este în creștere la nivel global, alimentat atât de noii motocicliști din China, care trec de la monocilindrice și bicilindrice la motoare mai puternice, cât și de publicul european matur, tot mai interesat de modele medii, mai accesibile și mai manevrabile.
Conform surselor, versiunea destinată pieței chineze va fi produsă de joint-venture-ul Wuyang-Honda, pentru a menține costurile competitive și a rivaliza cu brandurile locale. Totuși, în funcție de planurile de distribuție internațională, producția ar putea fi relocată către alte fabrici Honda, un factor important având în vedere complexitatea tarifelor comerciale.
Detalii tehnice așteptate
Motorul planificat pentru CB500 Super Four și CBR500R va fi unul complet nou, diferit de propulsorul folosit pe vechiul CB400SF. Se așteaptă ca acesta să fie disponibil și cu sistemul E-Clutch, introdus deja pe modelele CB650R și CBR650R, menit să sporească atractivitatea motocicletei în rândul piloților mai puțin experimentați.
Dacă informațiile privind lansarea de la CIMAMotor 2025 se confirmă, toate detaliile oficiale vor fi făcute publice în următoarele săptămâni.