După succesul exploziv al modelelor Triumph Speed 400 și Scrambler 400 X, care au captat rapid atenția motocicliștilor din întreaga lume, britanicii de la Triumph continuă extinderea gamei de cilindree mică. Parteneriatul de producție cu Bajaj din India a dat roade consistente – doar în al treilea trimestru al anului 2023, se preconiza vânzarea a peste 18.000 de unități.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Acum, Triumph introduce un nou model în familia 400: Scrambler 400 XC – o variantă mai robustă și ușor orientată spre aventură a deja popularului Scrambler 400 X. Lansarea este, pentru moment, destinată exclusiv pieței din India, dar având în vedere istoricul de extindere al companiei, nu este exclus ca acest model să ajungă și în Europa în viitorul apropiat.
Ce aduce nou Triumph Scrambler 400 XC?
La baza noului model se află aceeași platformă tehnică folosită la celelalte modele de 400 cmc, însă Scrambler 400 XC vine cu o serie de modificări esențiale care îl diferențiază clar de fratele său, modelul X:

- Roți spițate în locul celor din aliaj, pentru un aspect clasic scrambler și o mai bună rezistență pe teren accidentat. Dimensiunile roților rămân neschimbate: 19 inci pe față și 17 inci pe spate.
- Anvelope tubeless, compatibile cu noile roți spițate.
- Apărătoare de noroi față înaltă, vopsită în aceeași culoare cu restul caroseriei.
- Flyscreen vopsit, adaptat fiecărei dintre cele trei versiuni cromatice disponibile: Racing Yellow, Granite Grey și Vanilla White.
- Scut de protecție din aluminiu, protecție pentru radiator, bare inferioare de protecție pentru motor și o placă laterală stil scrambler, completând aspectul de motocicletă pregătită pentru orice provocare.

Modelul păstrează însă:
- Motorul monocilindru de 398 cmc cu răcire pe lichid, performant și ușor de manevrat.
- Înălțimea șeii de 835 mm – o poziție de condus prietenoasă pentru cei care preferă postura înaltă și vizibilitate bună.
- Suspensia față USD de 43 mm și monoamortizorul pe gaz cu rezervor extern, ambele oferind o cursă de 150 mm, ideală pentru terenuri variate.
- Frâne performante: disc frontal de 320 mm cu etrier radial cu patru pistonașe și un disc spate de 230 mm cu etrier monopiston.
- Rezervorul de 13 litri, suficient pentru ieșiri lungi fără opriri frecvente.

Prețuri estimate pentru Europa
În India, Scrambler 400 XC are un preț de aproximativ 2.940 de euro, dar pentru piața europeană este de așteptat ca prețul să fie semnificativ mai mare din cauza taxelor de import, transportului, omologării și TVA-ului.
Astfel, dacă ne ghidăm după prețurile europene ale modelelor Speed 400 și Scrambler 400 X, putem estima:
- Triumph Scrambler 400 X: în jur de 5.500 – 5.700 euro
- Triumph Scrambler 400 XC: cel mai probabil, va avea un preț de pornire de aproximativ 6.000 – 6.200 euro, în funcție de țară.
Rămâne de văzut dacă Triumph va decide să aducă Scrambler 400 XC și pe alte piețe. Având în vedere succesul de piață al modelelor de 400 cmc și cererea tot mai mare pentru motociclete accesibile, versatile și cu un design autentic, este foarte probabil ca acest model să fie exportat și în Europa în viitorul apropiat.
Până atunci, motocicliștii din India se pot bucura în exclusivitate de cel mai nou membru al familiei Triumph – un scrambler modern, cu stil clasic și pregătit pentru aventură.