Un proprietar de Model Y acuză Tesla că i-ar fi modificat ilegal kilometrajul pentru a-l lăsa fără garanție

tesla model x
Sursa foto: David Zalubowski / AP / Profimedia

Un proprietar de Model Y din California susține că Tesla i-ar fi modificat digital kilometrajul, accelerând artificial consumul de mile pentru a-l lăsa fără acoperire în garanție. După ce a constatat că distanțele zilnice parcurgeau „mai mult pe hârtie” decât în realitate, clientul — analist financiar — a analizat datele de utilizare și a observat o anomalie majoră: vehiculul său Tesla înregistra un număr suspect de mare de mile, în ciuda faptului că era utilizat exact ca celelalte mașini pe care le-a avut anterior. Drept urmare, a dat în judecată compania, acuzând-o de înșelăciune și îmbogățire nejustificată.

Această situație ridică noi semne de întrebare cu privire la transparența sistemelor digitale de la bordul automobilelor Tesla, relatează The Register.

Pe 9 decembrie 2022, Nyree Hinton a cumpărat un Model Y Tesla fabricat în 2020, cu 36.772 mile la bord, ceea ce însemna că vehiculul era încă acoperit de garanția de 50.000 de mile. Mașina a fost livrată în Los Angeles din statul Georgia, în februarie 2023.

La scurt timp după primirea vehiculului, Hinton a observat probleme la suspensie și l-a dus la reparații. Reparația inițială nu a fost eficientă, așa că între martie și iunie 2023 a revenit la centrul Tesla de patru ori.

După ultima vizită, Hinton a remarcat că, pentru aceleași trasee zilnice, odometrul indica un consum mult mai mare de mile. De exemplu, între decembrie și februarie, naveta zilnică însuma în medie 55,54 mile, dar începând cu martie, pentru exact aceleași drumuri, s-au înregistrat 72,35 mile zilnic.

Până în iulie, kilometrajul total depășise deja limita de 50.000 de mile. Ulterior, Hinton a descoperit că Tesla lansase o campanie de recall pentru problemele de suspensie, așa că în ianuarie 2024 a revenit la service pentru a încerca din nou o reparație. De data aceasta însă, i s-a spus că va trebui să plătească, deoarece garanția expirase, iar recall-ul nu era aplicabil în cazul său.

Inițial a acceptat situația, dar apoi a refăcut toate calculele — și a dat Tesla în judecată. În plângerea depusă la începutul anului 2024 la tribunalul superior din sudul Californiei, Hinton cere daune și acuză compania de încălcarea contractului, declarații false și îmbogățire fără just temei.

„În anii anteriori achiziției vehiculului Tesla, reclamantul a deținut mai multe alte vehicule, inclusiv două modele Chevrolet și un Mercedes”, se arată în dosarul procesului.

„Utilizarea obișnuită a acelor mașini a generat, în medie, 6.086 mile în șase luni. În contrast, Tesla a înregistrat 13.228 mile în aceeași perioadă — o creștere de 117%.”

„Această diferență este cu atât mai îngrijorătoare cu cât Tesla a fost indisponibilă timp de mai multe săptămâni, fiind în service sau în tranzit spre California între 13 și 24 februarie.”

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...