Numai 15 din cele 129 de companii care vând vehicule electrice și hibride plug-in în China vor fi viabile din punct de vedere financiar până în 2030 – AlixPartners

Mașină chinezească OMODA E5
Sursa foto: Mustafa Seven / AFP / Profimedia

Doar 15 din cele 129 de mărci care vând în prezent vehicule electrice și hibride plug-in în China vor fi viabile din punct de vedere financiar până în 2030, pe măsură ce concurența intensă va forța consolidarea și unele vor ieși de pe piață, a transmis firma de consultanță AlixPartners, citată de Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Se estimează că aceste 15 mărci vor reprezenta aproximativ 75% din piața de vehicule electrice și hibride plug-in din China până la sfârșitul deceniului, fiecare având vânzări anuale medii de 1,02 milioane de vehicule, a declarat AlixPartners, fără a preciza numele mărcilor.

Cu toate acestea, consolidarea în China este de așteptat să se desfășoare mai lent decât pe alte piețe, a declarat Stephen Dyer, șeful departamentului de practici automotive al AlixPartners în Asia, deoarece guvernele locale pot sprijini mărcile neviabile datorită importanței lor pentru economiile regionale, ocuparea forței de muncă și lanțurile de aprovizionare.

„China este una dintre cele mai competitive piețe NEV (vehicule cu energie nouă) din lume, cu războaie intense de prețuri, inovare rapidă și noi intrați care ridică constant ștacheta”, a declarat Dyer.

„Acest mediu a determinat progrese remarcabile în materie de tehnologie și eficiență a costurilor, dar a lăsat, de asemenea, multe companii să se lupte pentru a obține o rentabilitate durabilă.”

Piața auto din China, cea mai mare din lume, se confruntă în prezent cu un război al prețurilor și cu o supracapacitate semnificativă, ambele punând la încercare profitabilitatea. În afară de BYD și Li Auto, niciun alt producător chinez de vehicule electrice cotat la bursă nu a obținut rentabilitate pe parcursul întregului an.

Autoritățile de reglementare chineze au cerut producătorilor auto să oprească războiul prețurilor. Cu toate acestea, Dyer a declarat că acesta va continua probabil, dar prin factori „ascunși”, cum ar fi subvențiile de asigurare și finanțarea cu dobândă zero, mai degrabă decât prin reduceri directe de prețuri.

Rata de utilizare a capacității la uzinele auto chineze a scăzut la o medie de 50% în China anul trecut, cea mai scăzută din ultimul deceniu, ceea ce a exercitat presiuni asupra profiturilor, a declarat Dyer.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...