RAPORT Interesul pentru mașinile hibride second-hand se dublează / Căutările pentru vehiculele diesel, în declin / Oferte de 2,5 miliarde de euro pe o platformă de vânzări auto

Dacia Bigster hibrid. Sursa foto: Dacia

Oferta de mașini puse la vânzare pe site-ul Autovit.ro a depășit pragul de 2,5 miliarde de euro în primul semestru al anului 2025. Aceasta marchează o creștere de 8,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, se arată într-un comunicat al companiei. Cele mai căutate mașini sunt cele produse în perioada 2019-2021, cele din urmă înregistrând o creștere de oferte pe platforma de vânzări.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Peste 27.000 de anunțuri postate în luna martie

Activitatea pe platforma Autovit.ro a văzut un vârf notabil în luna martie, cu peste 27.000 de anunțuri postate la începutul primăverii. În total, 135.436 de anunțuri au fost postate în primele șase luni ale anului, cu 6% mai multe față de aceeași perioadă a anului 2024.

În topul preferințelor românilor se află modelele de tip SUV, reprezentând peste o treime din numărul anunțurilor totale postate pe Autovit.ro. În preferințele românilor, se mai află modelele sedan (21% dintre anunțuri) și modelele break (14% dintre anunțuri).

Sursa foto: Autovit.ro

Deși nu mai este o variantă viabilă, modelele diesel continuă să se afle în vârf din punct de vedere al ofertei, urmate de cele pe benzină și plug-in hybrid. Din punct de vedere al cifrelor, topul stă astfel:

  • Mașinile pe motorină – 60% din anunțuri, în declin cu 33% față de anul trecut;
  • Mașinile pe benzină – 28% din anunțuri;
  • Mașinile plug-in hybrid – 4,7% din anunțuri, în creștere cu aproape 120% față de anul trecut.

Avansul modelelor hibride indică o „tranziție accelerată către mobilitatea alternativă, susținută (…) de conștientizarea crescândă a românilor asupra beneficiilor tehnologiilor hibride”, transmite Autovit.ro.

Sursa foto: Autovit.ro

BMW, cea mai căutată marcă de mașini

În topul celor mai căutate mărci de vehicule pe Autovit.ro, regăsim doar mărci germane, primele trei locuri fiind ocupate de:

  • BMW – 13% anunțuri / 15% vizite;
  • Volkswagen – 13% anunțuri / 11% vizite;
  • Mercedes-Benz – 10% anunțuri / 11% vizite.

Cele mai multe anunțuri sunt pentru modelele din grupul Volkswagen, în top fiind modelele Golf, Passat și Škoda Octavia. Cele mai vizualizate anunțuri de pe platforma de vânzări sunt tot pentru modele germane. Concret, modelele din seriile 3 și 5 ale BMW, dar și VW Golf, au acumulat cele mai multe vizualizări, cu un total de peste 6 milioane de vizualizări.Modelul autohton Dacia Duster se clasează pe locul 7, cu peste 1,4 milioane de vizualizări.

Sursa foto: Autovit.ro

Segmentul mașinilor noi și aproape noi a luat avânt

Un fenomen ce ia amploare pe piața de mașini second-hand este dat de preferința românilor pentru mașinile mai noi. Vehiculele produse în anul 2021 au înregistrat o creștere de 81%, la 10.519 de mașini puse la vânzare pe Autovit.ro. Acestea se clasează pe locul doi al preferințelor românilor, topul fiind condus de mașinile produse în anul 2020, iar pe al treilea loc cele din 2019.

Andrei Dumuța, General Manager Autovit.ro, afirmă că clienții se orientează către „vehicule moderne, bine echipate, eficiente din punct de vedere energetic și adaptate nevoilor actuale. Creșterea numărului de anunțuri și a valorii ofertelor este susținută în special de interesul tot mai mare pentru modelele plug-in hybrid și pentru mașinile rulate fabricate recent”, a declarat Andrei Dumuța, General Manager Autovit.ro.

Un număr semnificativ de anunțuri a înregistrat și segmentul de mașini noi, întrucât valoarea totală a ofertelor a ajuns la aproximativ 165 de milioane de euro. În topul ofertelor de mașini noi pe Autovit se regăsesc mărci precum:

  • Mercedes-Benz – 13% dintre anunțuri;
  • Volkswagen – 8% dintre anunțuri;
  • Mazda – 8% dintre anunțuri.

Analiza anilor de fabricație pentru mașinile noi arată că modelele din 2025 domină atenția cumpărătorilor, acumulând 51% din totalul vizualizărilor și 52% din numărul ofertelor în platformă.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...