Constructorul auto francez Renault SA este în căutarea unui partener în India, în ideea de a-şi consolida poziţia pe una dintre pieţele auto cu cel mai rapid ritm de creştere la nivel mondial, în timp ce îşi restructurează legăturile cu partenerul japonez Nissan Motor Co., transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Potrivit unor surse care au dorit să îşi păstreze anonimatul, Renault a avut deja discuţii preliminare cu conglomeratul JSW Group, controlat de miliardarul Sajjan Jindal, pentru un posibil joint venture.
JSW Group activează deja în sectorul auto
Aceste discuţii, care au deocamdată un caracter privat şi care ar putea să nu se finalizeze cu un acord, fac parte dintr-o strategie mai amplă a Renault de a-şi extinde operaţiunile din India. Producătorul francez este aproape de a finaliza preluarea participaţiei deţinute de Nissan la o uzină controlată în comun în Chennai, un pas crucial în cadrul acordului anunţat în luna martie, care prevede reducerea participaţiilor încrucişate ale celor doi constructori, de la 15% la 10%.
JSW Group activează deja în sectorul auto. Grupul deţine o participaţie de 35% la MG Motor India Pvt., printr-un joint venture cu producătorul auto chinez SAIC Motor Corp. Conglomeratul condus de Sajjan Jindal are operaţiuni în domenii diverse, precum siderurgie, infrastructură, energie şi mobilitate electrică, iar potrivit presei, intenţionează să-şi extindă prezenţa pe segmentul vehiculelor electrice prin noi parteneriate strategice.
Renault ar putea finaliza strategia privind parteneriatul din India abia după ce va numi un nou director general
În anul financiar încheiat la 31 martie 2025, Renault a vândut aproximativ 38.000 de vehicule în India, echivalentul a mai puţin de 1% din piaţa locală de autoturisme. În pofida unei cote de piaţă modeste, compania franceză şi-a menţinut prezenţa cu modele precum Kwid şi Triber, iar automobilele produse în India sunt exportate către mai multe pieţe din Africa şi regiunea Asia-Pacific.
Istoric, Renault a optat pentru parteneriate în India, începând cu cel încheiat cu Mahindra & Mahindra Ltd., urmat de alianţa cu Nissan. Discuţiile actuale cu JSW Group reflectă acest model de proprietate partajată, aplicat într-un mediu auto extrem de competitiv.
Potrivit Bloomberg, Renault ar putea finaliza strategia privind parteneriatul din India abia după ce va numi un nou director general, succesor al lui Luca de Meo — cel care s-a concentrat în ultimii ani pe creşterea profitabilităţii şi expansiunea pe pieţele emergente.
Renault Group se poziționează în avangarda unei mobilităţi în plină reinventare. Cu o expertiză solidă în electrificare și beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault mizează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale — Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize — pentru a oferi clienţilor soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.