Reuters: După taxele vamale impuse de Trump, UE vrea să obțină tarife zero din partea Indiei pentru importurile de automobile

Fabrica auto
Photo by Simon Kadula on Unsplash

Uniunea Europeană dorește ca India să elimine tarifele la importurile de automobile în cadrul unui acord comercial îndelung așteptat, iar guvernul premierului Narendra Modi este dispus să își îndulcească propunerea actuală pentru a încheia negocierile, au declarat surse pentru Reuters.

India este deschisă la reducerea treptată a tarifelor la 10% de la mai mult de 100%, au declarat două surse din industrie și un oficial guvernamental. Acest lucru se întâmplă în ciuda lobby-ului industriei pentru ca India să mențină un tarif de cel puțin 30% chiar dacă începe să reducă taxa și, de asemenea, să nu modifice taxele de import pentru vehiculele electrice timp de încă patru ani pentru a proteja jucătorii interni.

Solicitările UE vin la câteva săptămâni după ce administrația președintelui american Donald Trump a încercat să obțină o eliminare similară a taxelor de import pentru automobile, inclusiv pentru vehiculele electrice, în cadrul negocierilor comerciale bilaterale cu India, punând presiune pe producătorii autohtoni de automobile.

Reducerea tarifelor va fi o victorie pentru producătorii auto europeni precum Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW, extinzându-le accesul în India. Ar putea fi, de asemenea, o victorie pentru Tesla lui Elon Musk, care va începe vânzările de EV-uri importate în India în acest an, probabil de la fabrica sa din Berlin.

„UE a revenit cerând un acord mai bun, iar India dorește să facă o ofertă mai bună”, a declarat una dintre sursele din industrie.

Ministerul indian al Comerțului a transmis cererile UE și poziția Indiei oficialilor din Ministerul Industriilor Grele și reprezentanților industriei auto în cadrul unei întâlniri de săptămâna trecută, au declarat cele trei surse.

Sursele, care au cunoștință de discuții, au vorbit sub rezerva anonimatului deoarece negocierile sunt private și în curs de desfășurare.

Comisia Europeană a refuzat să comenteze detalii, dar a împărtășit o lectură a ultimei runde de discuții cu India din martie.

„Pentru multe dintre domeniile-cheie, UE și India au abordări și obiective diferite … Acest lucru se traduce, în unele cazuri, în niveluri diferite de ambiție”, a declarat într-un comunicat Olof Gill, purtătorul de cuvânt al Comisiei pentru comerț.

O PIAȚĂ PUTERNIC PROTEJATĂ

Piața auto din India, cu un volum de 4 milioane de unități pe an, este una dintre cele mai protejate din lume, iar producătorii auto naționali au susținut că reducerea drastică a tarifelor ar anula investițiile în producția locală prin ieftinirea importurilor.

Companii precum Tata Motors, și Mahindra & Mahindra, au făcut lobby în special împotriva reducerii tarifelor de import pentru vehiculele electrice, afirmând că aceasta ar afecta un sector în care au investit masiv și în care intenționează să investească mai mulți bani.

La fel ca în cazul propunerii sale către SUA, industria auto din India a propus o reducere imediată a tarifelor pentru un număr limitat de autovehicule pe benzină, de la peste 100% la 70 %, urmând ca apoi reducerea să se facă în etape, până la 30 %. În ceea ce privește vehiculele electrice, producătorii auto nu doresc nicio reducere a tarifelor până în 2029, urmată de o reducere treptată a importurilor limitate la 30%, au declarat sursele.

Deși nu a fost imediat clar dacă India a prezentat deja UE oferta sa privind tariful de 10%, analiștii se așteaptă ca ambele părți să fie mai flexibile în negocieri, având în vedere amenințarea unui război comercial global și impactul recesionar al creșterilor tarifare considerabile ale lui Trump.

India și UE poartă discuții comerciale de mai mulți ani, iar în februarie au convenit să încheie acordul până la sfârșitul anului, încercând să atenueze impactul tarifelor.

António Costa, președintele Consiliului European, a declarat săptămâna trecută pe platforma de socializare X că a sosit momentul să „avansăm decisiv în negocierile cu India”.

„Dacă UE simte acum presiunea de a încheia un acord cu India, trebuie să vedem cum putem profita de acest lucru. Este vorba despre influență”, a declarat prima sursă din industrie.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...