Reuters: Nissan caută să facă rost imediat de bani lichizi / Producătorul nipon vrea să vândă obligațiuni în valoare de 4 miliarde de dolari

a bunch of cars that are on display
Photo by Kenjiro Yagi on Unsplash

Nissan Motor intenționează să vândă obligațiuni în valoare de 4 miliarde de dolari și euro, conform unui document analizat de Reuters. Obligațiunile ar urma să fie scadente la cinci, șapte și zece ani, iar acestea ar urma să aducă minimum 750 de milioane de dolari în fiecare tranșă.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Nissan încearcă orice ca să facă rost de bani lichizi

Planul de vânzare a obligațiunilor vine la o săptămână după ce Nissan a cerut unor furnizori să îi permită amânarea plăților pentru a elibera fonduri pe termen scurt și să își sporească lichiditățile.

Potrivit unui document intern, Nissan a informat potențialii investitori despre o emisiune în euro pe termen de patru și opt ani, cu o valoare minimă de 500 de milioane de euro pentru fiecare tranșă.

Totodată, o altă emisiune, cu o valoare minimă de 750 de milioane de dolari per tranșă, promite dobânzi atractive pentru potențialii investitori în Nissan:

  • aproximativ 7% pentru o tranșă de 5 ani;
  • aproape 8% pentru o tranșă de 7 ani;
  • puțin peste 8% pentru o tranșă de 10 ani.

Situația tot mai precară a Nissan retrogradează compania

Nissan a raportat o pierdere de 4,5 miliarde de dolari pentru anul fiscal anterior (martie 2024 – martie 2025), iar compania a refuzat să ofere previziuni pentru anul care se încheie în martie 2026.

Producătorul nipon este afectat de un declin major în vânzări, dar și de o gamă de vehicule învechită. Astfel, Nissan a fost retrogradat la categoria „junk” de către cele mai mari agenții de rating de credit.

Într-un raport publicat luni, Fitch a declarat că profilul de credit al Nissan este mai slab decât al companiilor auto cu rating similar, precum General Motors sau Stellantis.

La sfârșitul lunii martie, Nissan dispunea de peste 15 miliarde de dolari, dar compania se confruntă cu datorii de peste 4,8 miliarde de dolari. Pentru a reduce costurile, noul CEO al Nissan, Ivan Espinossa, a dezvăluit planuri de a reduce cu 15% forța de muncă și a închide șapte fabrici ale producătorului nipon.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...