Senatul Statelor Unite ale Americii a votat confirmarea numirii unui nou șef al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA). Jonathan Morisson, fost avocat al Apple și consilier-șef la NHTSA în timpul primului mandat al președintelui Donald Trump, va supraveghea o serie de anchete de siguranță la agenția americană, inclusiv o anchetă asupra Tesla, titrează Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Ancheta asupra Tesla are în vedere 147.000 de mașini Model Y
Una dintre primele provocări ale lui Morisson va fi ancheta NHTSA asupra Tesla, în care 147.000 de vehicule Model Y construite în 2021 sunt verificate pe baza unor rapoarte conform cărora mânerele electronice ale ușilor pot deveni inoperabile și pot bloca copiii în interior.
NHTSA a primit peste 140 de reclamații din partea consumatorilor referitoare la blocarea, nefuncționarea sau alte defecțiuni ale ușilor la diferite modele Tesla începând din 2018, se adaugă în raport. Agenția a menționat că vehiculele Tesla au dispozitive manuale de deschidere a ușilor în interior, dar copiii ar putea să nu poată accesa sau acționa aceste dispozitive, chiar dacă șoferul vehiculului este conștient de existența lor, potrivit Reuters.
„NHTSA nu poate sta cu mâinile în sân și să aștepte apariția problemelor cu astfel de tehnologii în dezvoltare, ci trebuie să dea dovadă de un leadership puternic”, a declarat Jonathan Morrison, noul șef al NHTSA.
Agenția investighează 2,4 milioane de vehicule Tesla
Luna trecută, NHTSA a anunțat că va investiga întârzierile Tesla în transmiterea rapoartelor de accident care implică sisteme avansate de asistență la conducere sau vehicule autonome. Din octombrie anul trecut, NHTSA investighează 2,4 milioane de vehicule Tesla echipate cu tehnologie completă de conducere autonomă, după patru coliziuni raportate, inclusiv un accident mortal din 2023.
Agenția a deschis separat o anchetă în ianuarie asupra a 2,6 milioane de vehicule Tesla, în urma rapoartelor privind accidente care implică o funcție care permite utilizatorilor să-și miște mașinile de la distanță. Producătorii de automobile, legislatorii și susținătorii siguranței au criticat NHTSA pe mai multe fronturi, inclusiv pentru acțiunea lentă în ceea ce privește reglementările sau împiedicarea progresului.
Alianța pentru Inovare în Industria Auto, care reprezintă principalii producători de automobile, a declarat că industria auto dorește, și are nevoie, de o NHTSA puternică, dar și că „se angajează într-un parteneriat care să atingă obiectivele noastre comune: salvarea de vieți, reducerea accidentelor și implementarea celor mai curate, sigure și inteligente vehicule din toate timpurile”.