Google a lansat oficial o nouă funcție bazată pe inteligență artificială care le permite utilizatorilor să probeze haine în mod virtual, folosind o fotografie personală. Funcția este disponibilă începând din 24 iulie în Statele Unite și este integrată în ecosistemul Google prin Search, Google Shopping și rezultatele din Google Images, transmite TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Pentru a folosi această opțiune, utilizatorii trebuie să acceseze un produs vestimentar din Shopping Graph, să apese pe pictograma „încearcă” și să încarce o fotografie completă, în care apar din cap până-n picioare. Sistemul AI va genera apoi o imagine care arată cum ar putea arăta utilizatorul purtând acel articol vestimentar. Utilizatorii pot salva aceste ținute și le pot distribui mai departe.
Anterior, Google a mai oferit funcții de probă virtuală, dar acestea foloseau modele cu diverse tipuri de corp. Noua funcție aduce un plus de personalizare, fiind prima care permite probarea hainelor pe propria imagine a utilizatorului.
„Funcția le oferă oamenilor o modalitate realistă și personalizată de a vedea cum li s-ar potrivi un produs de îmbrăcăminte înainte de a-l cumpăra”, a transmis compania.
Lansarea vine la scurt timp după ce Google a testat această funcție timp de două luni și face parte dintr-un efort mai amplu de investiții în tehnologii AI aplicate în retail. Luna trecută, compania a prezentat și o aplicație experimentală numită Doppl, care permite utilizatorilor să își vizualizeze stilul vestimentar folosind AI generativ.
Un purtător de cuvânt Google a declarat pentru TechCrunch că atât aplicația Doppl, cât și noua funcție de probă virtuală din Search folosesc aceeași tehnologie AI generativă. Totuși, Doppl este gândită pentru o explorare mai profundă a stilului personal și include opțiuni avansate, precum generarea de videoclipuri care simulează cum se mișcă hainele pe corpul utilizatorului.
Pe lângă funcția de probă virtuală, Google introduce și un sistem îmbunătățit de alerte de preț. Utilizatorii pot seta un preț dorit pentru un anumit produs, precum și preferințele pentru culoare și mărime. Atunci când apare o ofertă care corespunde acestor criterii, vor primi o notificare automată.
„Shopping Graph are produse și prețuri de pe întregul web – așa că îți vom spune când apare o ofertă care îndeplinește criteriile tale”, a explicat Danielle Buckley, director pentru Consumer Shopping la Google. „Nu mai trebuie să verifici constant dacă acel produs pe care îl urmăreai a scăzut la prețul dorit.”
În plus, compania a anunțat o funcție viitoare, ce va fi disponibilă din toamnă, care va permite utilizatorilor să caute idei vizuale pentru ținute sau amenajări interioare. Folosind tehnologia de potrivire vizuală, Google va genera sugestii de produse în funcție de descrierea introdusă de utilizator, precum „rochie verde vaporoasă pentru petrecere în grădină” sau „design pentru dormitor minimalist”.
Toate aceste funcții sunt susținute de Shopping Graph, baza de date a Google care include peste 50 de miliarde de produse. Noua direcție subliniază interesul companiei pentru integrarea AI în experiențele de shopping online, cu accent pe personalizare și eficiență.