Honda prezintă noul motor V3 cu compresor electric la EICMA 2024

concept de motocicleta honda
Sursa foto: Honda

Într-un context în care industria moto se îndreaptă tot mai mult către electrificare, iar normele de poluare devin din ce în ce mai stricte, Honda propune o abordare inovatoare. Prin această soluție, compania își propune să păstreze motorul termic, dar să îl optimizeze astfel încât să îndeplinească cerințele impuse de Uniunea Europeană.

Deși este un motor complet nou, configurația în V are rădăcini adânci în ADN-ul Honda. De-a lungul decadelor, compania a devenit cunoscută pentru modelele sale de competiție echipate cu motoare V4 și V5, care au dominat cursele din anii ‘80, ‘90 și 2000. Alegerea arhitecturii V3 a fost justificată de producătorul nipon ca fiind echilibrul ideal între performanță, dimensiuni compacte și manevrabilitate superioară.

Performanță îmbunătățită datorită compresorului electric

Unul dintre elementele inovatoare ale noului motor este compresorul electric, o tehnologie care permite reglarea precisă a compresiei aerului în admisie, indiferent de turația motorului. Acest sistem avansat asigură un cuplu ridicat chiar și la turații joase, ceea ce îmbunătățește reacția motorului, oferind o experiență de pilotaj mai dinamică și mai plăcută.

În plus, spre deosebire de un sistem turbo convențional, compresorul electric nu folosește gazele din galeria de evacuare. Prin urmare, nu este necesară instalarea unui intercooler, ceea ce contribuie la un design mai compact și la reducerea maselor suplimentare pe motocicletă.

Compresorul electric Honda V3
Compresorul Electric Honda V3

Speculații privind specificațiile tehnice

Deși Honda nu a oferit informații precise despre capacitatea cilindrică a noului motor, dar specialiștii din industrie estimează că aceasta va fi situată între 700 și 900 cm³. Analizând gama actuală de modele Honda și concurența directă, motorul ar putea fi utilizat pe viitoare modele din familia Neo Sport Café.

Potentialul cadru Honda V3

Conform unor surse din industrie, noul propulsor ar putea intra în producție cel mai devreme în 2026. Rămâne de văzut dacă Honda va dezvălui mai multe detalii în perioada următoare sau dacă va păstra misterul până la lansarea oficială a primului model echipat cu acest motor.

Sursa foto: Honda

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...