100 de ani de la punerea pietrei de temelie a faimosului circuit Nürburgringului

cladire cu logo rosu deasurpa fotografiata la apus
Sursa Foto: Instagram

La 27 septembrie 1925, în pădurea de fag din apropierea viitoarei linii de start și sosire, a fost pusă piatra de temelie a ceea ce urma să devină „Prima șosea germană de curse montane și testare” – actualul Nürburgring. Momentul a reprezentat nu doar începutul construcției unuia dintre cele mai celebre circuite de curse din lume, ci și un impuls economic important pentru întreaga regiune Eifel.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Piatra, simplu ornamentată cu un automobil de curse și inscripția „1925”, se află și astăzi în apropierea padocului istoric și este considerată cel mai vechi artefact al circuitului. „Punerea pietrei de temelie a marcat un moment important într-o poveste care continuă și astăzi. Nürburgringul nu este doar o parte esențială a istoriei motorsportului și a dezvoltării automobilului, ci și inima și identitatea regiunii,” a declarat Christian Stephani, director general al Nürburgring.

Ingo Böder, co-director general, a subliniat și el importanța simbolică a momentului: „Faptul că această piatră a rezistat timp de 100 de ani este simbolic pentru rezistența Nürburgringului – în pofida tuturor provocărilor și schimbărilor care au marcat acest loc de-a lungul unui secol.”

Ideea unui circuit permanent i-a aparținut administratorului districtului Adenau, dr. Otto Creutz, care a promovat activ proiectul la Berlin, evidențiind oportunitățile turistice și economice pe care le-ar aduce. Primul pas concret a fost făcut la 31 ianuarie 1925, când Hans Weidenbrück din Bonn a fondat Adenauer Automobilclub, oferind impulsul inițial pentru realizarea proiectului.

Lucrările au început în vara anului 1925, fiind coordonate de biroul de inginerie Gustav Eichler din Ravensburg. În ziua ceremoniei de punere a pietrei de temelie, peste 600 de muncitori lucrau deja pe șantier, iar până la finalul anului numărul lor a ajuns la circa 2.000. Exploziile controlate, lucrările de terasament și construcțiile au dominat zona, iar politicienii și oficialii sportivi au privit proiectul ca pe o soluție pentru combaterea șomajului din regiunea Eifel.

Numele oficial de „Nürburg-Ring” a fost introdus la 30 octombrie 1925, iar pe 18-19 iunie 1927 circuitul a fost inaugurat cu prima cursă Eifelrennen, câștigată de Rudolf Caracciola pe un Mercedes-Benz.

Astăzi, Nürburgringul este mai mult decât un circuit de curse. În fiecare an, sute de mii de vizitatori participă la evenimente majore de motorsport, festivaluri de muzică, evenimente sportive și zile de turism dedicate publicului larg. Circuitul este folosit în mod constant pentru teste și dezvoltări de către producători auto și furnizori de componente, fiind considerat un laborator de referință pentru industria globală a automobilelor. În plus, complexul oferă săli de conferință, spații expoziționale și facilități pentru evenimente corporate, consolidându-și rolul de motor economic regional.

Repere istorice ale Nürburgringului

18-19 iunie 1927 – Are loc inaugurarea oficială cu cursa Eifelrennen, câștigată de Rudolf Caracciola pe un Mercedes-Benz.

1907 – Primele idei despre construirea unui circuit apar după cursa Kaiserpreis din Taunus.

1922 – Se desfășoară prima cursă Eifel lângă Nideggen; apare ideea organizării de competiții în districtul Adenau.

31 ianuarie 1925 – Se înființează Adenauer Automobilclub, iar dr. Otto Creutz propune construcția unui circuit permanent. Consiliul districtual aprobă proiectul, iar Berlinul îl recunoaște ca măsură de combatere a șomajului.

13 iunie 1925 – Biroul de inginerie Gustav Eichler din Ravensburg preia conducerea lucrărilor.

Iulie 1925 – Încep lucrările de construcție cu peste 2.000 de muncitori implicați.

27 septembrie 1925 – Piatra de temelie este pusă de dr. Johannes Fuchs, președintele provinciei Rinului.

30 octombrie 1925 – Se introduce denumirea „Nürburg-Ring”, ulterior devenită „Nürburgring”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...