Producătorul chinez Benda a prezentat la târgul CIMA 2025 un motor cu șase cilindri în linie, cu o capacitate de 1.686 cmc, inspirat de modelele BMW K 1600. Noul propulsor marchează o extindere a ofertei Benda, compania anunțând anterior și conceptul hibrid P51, echipat cu un motor boxer de 250 cmc și unitate electrică.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Motorul cu șase cilindri al Benda are un alesaj de 72 mm și o cursă de 69 mm, rezultând o cilindree totală de 1.686 cmc. Spre comparație, modelele BMW K 1600 folosesc aceeași dimensiune a alesajului, dar o cursă mai scurtă de 67,5 mm, ceea ce le oferă 1.649 cmc. Benda rotunjește astfel capacitatea la „1700”, desemnare considerată justificată de producător.
Un alt element comun cu modelele BMW este înclinarea spre față a blocului cilindrilor, care contribuie la coborârea centrului de greutate. Transmisia finală este realizată prin arbore cardanic.
Transmisie EM-DCT anunțată
Spre deosebire de cutia manuală cu quickshifter de pe BMW K 1600, Benda a anunțat o transmisie cu ambreiaj dublu electromecanic (EM-DCT). Aceasta ar putea reprezenta un avantaj în ceea ce privește confortul și schimbările de treaptă mai line.
Specificații de referință
Producătorul nu a publicat încă valorile oficiale de putere și cuplu pentru motorul său, însă BMW oferă 160 CP (118 kW) la 6.750 rpm și un cuplu maxim de 180 Nm la 5.250 rpm pentru K 1600, ceea ce sugerează o țintă de performanță similară pentru unitatea chineză.
Disponibilitate pe piață
Benda nu a precizat ce modele vor primi noul motor și nici calendarul lansării, însă sunt așteptate motociclete touring de mari dimensiuni, similare celor din gama BMW. Potrivit estimărilor, acestea ar putea ajunge pe piață cel mai devreme în 2027 și vor fi disponibile inclusiv în Europa, pe piețe precum Germania și Austria.