La două decenii de la debutul său pe scena EICMA, Ducati Hypermotard revine într-o nouă generație complet reproiectată, aducând un design modern și o bază tehnică actualizată. Constructorul italian a prezentat la ediția din acest an Hypermotard V2 și Hypermotard V2 SP, două versiuni care marchează tranziția modelului către un nou capitol al gamei supermoto Ducati.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Unele motociclete devin adevărate icoane,” transmite Ducati în comunicatul oficial. „Cea de-a patra generație Hypermotard este o motocicletă complet redesenată, care poartă moștenirea unui model legendar și o proiectează în viitor printr-o bază tehnică nouă și un design inconfundabil.”
Motor nou V2 de 890 cmc și performanțe îmbunătățite
Ambele versiuni ale modelului sunt propulsate de noul motor V2 de 890 cmc, răcit cu lichid, capabil să dezvolte 120 CP la 10.750 rpm și un cuplu maxim de 94 Nm la 8.250 rpm. Ducati precizează că 70% din cuplu este disponibil sub 3.000 rpm, asigurând un răspuns prompt și o livrare lină a puterii la turații joase.
Greutatea totală este de 180 kg în versiunea standard și 177 kg pentru varianta SP, ceea ce contribuie la o manevrabilitate sporită. În comparație cu generația anterioară Hypermotard 950, noul model este, potrivit Ducati, „mai agil, mai receptiv și mai captivant ca oricând”.
Intervalele pentru reglarea supapelor au fost extinse la 45.000 km, semn al unei fiabilități îmbunătățite.
Design complet redesenat și influențe inspirate din Panigale
Estetic, noul Hypermotard adoptă un stil definit de Ducati ca fiind „robotic și modern”. Liniile sunt mai ascuțite, cu ghidon lat, șezut îngust și un aspect general care păstrează identitatea supermoto a mărcii.
Producătorul menționează că textura șeii și a panourilor laterale este inspirată de cea utilizată pe modelul Panigale V4, oferind o aderență mai bună și o senzație sporită de control în timpul pilotajului sportiv.
Suspensii Kayaba și Öhlins, frâne Brembo și tehnologie avansată
Versiunea de bază Hypermotard V2 este echipată cu o suspensie Kayaba complet reglabilă, cu furci inversate de 46 mm, în timp ce modelul SP primește o echipare superioară, cu furci Öhlins NIX30 de 48 mm și amortizor spate Öhlins STX46, ambele complet ajustabile.
Ambele modele dispun de amortizor de direcție Sachs, iar sistemul de frânare este asigurat de etriere Brembo.
În ceea ce privește pneurile, Hypermotard V2 vine cu Pirelli Diablo Rosso IV, iar varianta SP este echipată din fabrică cu Pirelli Diablo Rosso IV Corsa. Pentru utilizarea pe circuit, Ducati oferă opțional anvelope slick Pirelli Diablo Superbike.
Electronica Ducati de ultimă generație
Gama Hypermotard 2026 este dotată cu o serie completă de sisteme electronice:
- Cornering ABS (ABS activ în viraj),
- Ducati Traction Control (DTC),
- Ducati Wheelie Control (DWC),
- Engine Brake Control (EBC),
- moduri de rulare configurabile în funcție de preferințele pilotului.
Toate funcțiile sunt gestionate prin intermediul unui ecran TFT color de 5 inch, care oferă acces rapid la datele motocicletei și setările de personalizare.
Disponibilitate și specificații principale
Ducati a anunțat că Hypermotard V2 va ajunge în dealerii europeni în aprilie 2026. Prețurile urmează să fie comunicate ulterior.
Date tehnice principale (versiunile 2026):
Suspensie spate: Kayaba reglabilă (V2) / Öhlins STX46 (SP)
Motor: V-twin de 890 cm³, răcire cu lichid
Putere: 120 CP la 10.750 rpm
Cuplu: 94 Nm (69 lb-ft) la 8.250 rpm
Greutate: 180 kg (V2) / 177 kg (V2 SP)
Înălțime șa: 880 mm
Capacitate rezervor: 12,5 litri
Suspensie față: Kayaba USD 46 mm (V2) / Öhlins NIX30 48 mm (SP)