Honda face un pas neașteptat în segmentul micromobilității urbane și prezintă Fastport eQuad, un prototip 100% electric gândit pentru livrările de ultim kilometru. Vehiculul cu patru roți și poziție de conducere deschisă va fi produs în Statele Unite, la Performance Manufacturing Center – aceeași facilitate care, până anul trecut, asambla exclusiv NSX, supercarul hibrid al mărcii.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Ce este, de fapt, Fastport eQuad?
Dacă definiția clasică a unui ATV/Quad presupune patru roți și lipsa unui habitaclu închis, eQuad-ul bifează criteriile… dar seamănă, în același timp, cu un tuk‑tuk modernizat. Inginerii au montat o cabină semi‑acoperită, un șasiu compact și o cutie de marfă în spate, obținând un vehicul destinat strict livrărilor în centre urbane unde accesul autoutilitarelor devine restricționat.
Specificații-cheie
Caracteristică | Valoare declarată |
---|---|
Propulsie | 100 % electrică, cu regenerare la frânare |
Baterii | Module Honda Mobile Power Pack – swappable |
Autonomie | ~53 km |
Viteză maximă | 19 km/h |
Sarcină utilă | 295 kg |
Sistem frânare | Regenerativ + frână de parcare automată |
Confort cabina | Parbriz UV‑coated, opțiune peliculă ceramică, ventilator integrat |
Filosofia Fastport
Noul vehicul este pilonul central al start‑up‑ului Fastport, brațul business‑to‑business al Honda dedicat soluțiilor de micromobilitate. Cu baterii interschimbabile, firmele de curierat pot evita dependența de infrastructura publică de încărcare și pot menține flotele active non‑stop.
„Echipa Fastport a muncit neobosit pentru a crea Fastport eQuad, o alternativă cu emisii zero la dubițele de livrări, capabilă să răspundă cererii urbane pentru servicii on‑demand”, declară Jose Wyszogrod, manager general și cofondator Fastport. „Bazându‑ne pe expertiza inginerilor Honda din SUA, eQuad demonstrează angajamentul nostru pentru un viitor sustenabil prin soluții de mobilitate inovatoare.”
De ce în uzina NSX?
Performance Manufacturing Center (PMC) din Ohio rămăsese fără produs-vedetă după retragerea coupe‑ului NSX. Linia de asamblare – gândită pentru volume mici și atenție la detaliu – se potrivește perfect producției unui vehicul electric de nișă, asigurând flexibilitatea necesară fără costuri majore de reconfigurare.
Ce urmează?
Honda nu a anunțat încă un preț, însă lansarea comercială este prevăzută pentru anul viitor. Cu viteză limitată la 19 km/h și autonomie de 53 km, eQuad nu concurează cu ATV‑urile recreaționale, ci cu triciclurile electrice și cargo‑bike‑urile folosite de curieri. În plus, sarcina utilă de aproape 300 kg îl poziționează ca un potențial înlocuitor pentru furgonetele mici în zonele cu trafic restricționat.
Fastport eQuad reprezintă o abordare fresh a conceptului „quad” – mai aproape de logistica urbană decât de off‑road, dar cu promisiunea Honda de fiabilitate și soluții tehnice inteligente (baterii swap‑in, frânare regenerativă). Faptul că se va fabrica acolo unde s‑a născut NSX demonstrează că, pentru constructorul japonez, locul legendelor pe patru roți poate deveni leagănul unor vehicule electrice care, la rândul lor, aspiră să redefinească un segment.