Honda face pași concreți spre electrificarea gamei sale de motociclete, iar noul model Honda E-VO, dezvoltat de subsidiara sa chineză Wuyang-Honda, promite să aducă o schimbare semnificativă în oferta producătorului japonez. După succesul scuterului electric EM1 e:, bazat pe modelul U-Go lansat în China, Honda pare pregătită să extindă gama sa electrică cu un model mai apropiat de o motocicletă clasică.

Recent, Honda a obținut omologarea pentru două versiuni ale modelului E-VO, care diferă prin greutate și performanță, sugerând existența unor baterii diferite. Ambele variante dezvoltă 11 CP (8 kW), dar aceasta este doar puterea nominală continuă, ceea ce înseamnă că vârful de putere ar putea fi dublu. Astfel, noua motocicletă electrică se aliniază în ceea ce privește performanțele cu modelele 125cc și 150cc cu motoare pe benzină.
Design și caracteristici tehnice
E-VO se distinge printr-un stil ce amintește de motocicletele café racer, având un carenaj complet ce ascunde motorul și bateriile. Spre deosebire de scuterele electrice deja existente în gama Honda, acest model folosește un motor montat pe șasiu, o soluție care contribuie la un centru de greutate mai jos și o stabilitate îmbunătățită. De asemenea, motocicleta ar putea oferi un spațiu de depozitare suplimentar acolo unde, în mod tradițional, s-ar fi aflat rezervorul de combustibil.
Dimensiunile sale o plasează între un model Honda Grom și o motocicletă sport de dimensiuni mari. Dispune de o roată de 16 inci pe față și una de 14 inci pe spate, cu anvelope 110/70 și 140/70. Frânele sunt pe disc atât pe față, cât și pe spate, cu un etrier radial cu patru pistoane pentru roata din față și sistem ABS standard.
Performanțe și baterii
Cele două versiuni ale lui E-VO diferă ca greutate și viteză maximă. Modelul mai ușor, cu 143 kg, poate atinge 109 km/h, comparabil cu o motocicletă de 125 cm³, în timp ce varianta mai grea, de 156 kg, are o viteză maximă de 120 km/h.

Încă nu sunt disponibile informații despre capacitatea bateriilor sau autonomia motocicletei, însă există posibilitatea ca Honda să utilizeze Mobile Power Pack e, aceleași baterii regăsite pe alte modele electrice ale sale. Acest lucru ar permite compatibilitatea cu stațiile de schimb de baterii Honda Power Pack Exchanger e, deja implementate în țări precum India, Japonia, Thailanda și Indonezia și aflate în faza de testare în Europa, în Suedia.
Concluzie
Prin modelul E-VO, Honda adaugă o motocicletă electrică mai aproape de spiritul clasic al motoarelor pe benzină, oferind o alternativă la scuterele electrice deja disponibile. Rămâne de văzut dacă acest model va ajunge pe piețele internaționale și cum va fi primit de motocicliștii tradiționali.