KTM a surprins publicul pasionat de motociclete electrice prin expunerea prototipului E-Duke în cadrul muzeului său oficial, KTM Motohall, din Mattighofen. Este pentru prima dată când acest model este prezentat publicului într-o formă ce pare aproape de versiunea de producție.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Modelul E-Duke a fost menționat pentru prima oară în 2022, într-o prezentare oficială KTM intitulată „E-Motorcycles Under Development”, care includea și alte modele electrice aflate în dezvoltare, precum Husqvarna E-Pilen, pit bike-ul E10 destinat copiilor și motocicleta de enduro Freeride E LV. De atunci însă, proiectele au rămas în umbră, iar informațiile au fost puține și sporadice.
Imaginile recente cu E-Duke au fost distribuite de Rok Bagoros, cascadorul oficial KTM, iar designul motocicletei pare să reflecte liniile binecunoscute ale modelelor termice Duke 125 și 390. Se remarcă cadrul tubular specific, un basculant similar și amortizorul spate montat lateral – semne că E-Duke păstrează arhitectura familiară a gamei Duke.
Ce știm până acum?
Deși specificațiile oficiale nu au fost publicate, documentele interne KTM din 2022 indicau o putere maximă de 11 kW (aproximativ 13,4 CP) și o baterie fixă de 5,5 kWh, ceea ce ar poziționa E-Duke ca rival direct pentru modele precum Meaving RM1S sau Kawasaki Z E-1. Autonomia și performanțele exacte rămân necunoscute, dar prezența prototipului în Motohall sugerează că dezvoltarea este avansată.
Totuși, incertitudinea planează asupra momentului lansării – și dacă aceasta va mai avea loc. În contextul unui climat de piață dificil pentru motocicletele electrice de capacitate mică și medie, rămâne de văzut dacă proiectul va fi dus până la capăt.
Parteneriat strategic cu Bajaj
Un factor cheie în posibila lansare a E-Duke este colaborarea dintre KTM și Bajaj, parteneriat care a fost reînnoit în 2023 pentru producerea unor motociclete electrice „high-end”. Producția acestora, inclusiv a E-Duke, ar urma să fie realizată la noua fabrică Bajaj din Pune, India. Sprijinul financiar oferit de Bajaj, estimat la peste 600 de milioane de euro, ar putea oferi stabilitatea necesară pentru finalizarea proiectului.
Lansare incertă, dar nu imposibilă
Deși expunerea E-Duke la Motohall nu garantează intrarea iminentă în producție, este un semnal clar că KTM nu a abandonat proiectul. Expunerea prototipului poate fi un test de reacție din partea publicului sau o etapă finală de validare vizuală înaintea unei decizii comerciale.
Pentru moment, E-Duke rămâne o promisiune tangibilă – o motocicletă electrică urbană cu ADN de Duke și potențialul de a redefini segmentul electric entry-level în Europa și Asia.