Moto Guzzi pregătește lansarea a două noi versiuni ale modelului său de succes V85. Pe lângă o variantă inspirată de V7 Sport, producătorul italian va introduce și un model de intrare în gamă, echipat cu o versiune revizuită a unui motor deja cunoscut.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
V85 TT este în prezent cel mai important model al mărcii din Mandello del Lario, având o popularitate ridicată atât la nivel global, cât și în Europa Centrală. În țările vorbitoare de germană, seriile V85 TT, Strada și TT Travel au reprezentat anul trecut aproximativ jumătate din totalul înmatriculărilor noi Moto Guzzi. Combinația de enduro de călătorie, scrambler și elemente retro este apreciată de șase ani, succesul fiind susținut și de actualizările constante ale gamei.
Revizuiri tehnice și noi direcții
În 2024, gama a fost completată cu modelul V85 Strada, iar toate versiunile au primit modificări ale motorului V-twin montat longitudinal, cu introducerea distribuției variabile a supapelor. Această schimbare a adus un cuplu mai mare și o creștere ușoară a puterii.
Pentru 2026, Moto Guzzi pregătește extinderea gamei în ambele direcții – atât cu un model de bază, cât și cu o versiune mai sportivă. Informațiile și imaginile cu motociclete prototip aflate aproape de stadiul de producție indică revenirea motorului V-twin cu supape acționate prin culbutori. Noua versiune de intrare în gamă ar urma să ofere aproximativ 70 CP, în condițiile în care generația precedentă dezvolta 76 CP, iar actuala cu distribuție variabilă ajunge la 80 CP. Această reducere ar fi justificată de omologarea Euro 5+ și de diferențierea față de modelele existente.
Prototipul prezentat utilizează o combinație de elemente de suspensie revizuite în spate și componente de șasiu preluate de la modelele actuale. Roțile cu spițe și furca față sunt împrumutate de la V85 TT, iar parbrizul este similar cu cel de pe V85 TT Travel, oferind o protecție aerodinamică îmbunătățită. Instrumentarul de bord corespunde standardelor actuale ale mărcii, iar diferențierea vizuală va fi realizată în principal printr-o schemă de culori dedicată.
Versiunea sportivă
A doua variantă pregătită este una sportivă, dezvoltată pe baza motorului V2 cu distribuție variabilă. Similar cu Moto Guzzi V7 Sport, aceasta va utiliza o roată față de 17 inci în locul celei de 19 inci, ceea ce îi conferă un caracter mai dinamic. Modificări suplimentare sunt așteptate la nivelul parbrizului, șeii și anvelopelor. Nu este confirmat dacă acest model va fi prezentat în formă finală la salonul EICMA din noiembrie.
Strategia mărcii
Odată cu lansarea celor două versiuni noi, gama V85 va ajunge la cinci variante, un număr similar cu cel atins anterior de modelul V7. Moto Guzzi produce aproximativ 15.000 de unități anual, iar diversificarea gamei actuale este parte a unei strategii de acoperire a cât mai multor segmente de piață cu investiții minime în dezvoltare, obiectivul fiind susținerea financiară a noilor familii de modele, precum seria V100 și viitoarele motociclete de intrare în gamă cu motoare bicilindrice în linie.
Mai multe detalii despre noile modele V85 sunt așteptate la EICMA Milano, în noiembrie.