Alex Márquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) s-a impus în sprintul de la Valencia, ultima cursă scurtă a sezonului 2025, după o evoluție constantă care i-a permis să se desprindă încă din primele tururi. Spaniolul a încheiat cele 13 tururi în 19:37.490, fiind urmat de Pedro Acosta și Fabio Di Giannantonio, într-o cursă marcată de incidente, penalizări și numeroase dueluri pentru pozițiile din puncte.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Start decisiv pentru Márquez
Cursa a debutat cu un start excelent al lui Alex Márquez, care a preluat conducerea încă din primul viraj. Pedro Acosta a urcat rapid pe locul al doilea, depășindu-l pe Marco Bezzecchi la intrarea în virajul 2, în timp ce în spatele lor Raul Fernandez, Fabio Quartararo și Di Giannantonio au avansat în pluton.
La finalul primului tur, Márquez conducea în fața lui Acosta și Raul Fernandez, în timp ce Bezzecchi coborâse pe poziția a șasea după ce a fost depășit succesiv la virajele 2, 3 și 4.
Incidente și ieșiri în decor
Pe turul al treilea, Joan Mir și Luca Marini, ambii piloți ai Honda, au fost implicați într-un incident care s-a soldat cu ieșirea lor din cursă. Un tur mai târziu, în lupta pentru poziția a noua, Jack Miller a lovit puternic motocicleta lui Fermín Aldeguer la virajul 2, contactul provocând daune vizibile. În urma analizei, Miller a primit o penalizare de a pierde trei poziții, la care s-a adăugat ulterior un long lap penalty pentru neexecutarea instrucțiunilor comisarilor.
În același timp, Jorge Martín a ieșit larg la virajul 8 în turul 5, coborând pe ultima poziție, iar Francesco Bagnaia a primit un avertisment pentru limitele pistei, înainte de a rămâne pe locul 14 pentru cea mai mare parte a cursei.
Detașarea în frunte și lupta pentru podium
Pe măsură ce cursa avansa, Alex Márquez a crescut constant ecartul față de Acosta. La jumătatea întrecerii, avantajul său era de o secundă, iar liderul Gresini a continuat să se desprindă după ce Acosta a făcut o eroare la virajul 8, pierzând timp prețios.
Raul Fernandez și Fabio Di Giannantonio au dus o luptă strânsă pentru locul trei, Fernandez păstrând inițial un avans minim. În turul 11, pilotul Aprilia avea un mic avantaj, însă Di Giannantonio a revenit puternic în final, reușind să încheie pe poziția a treia, la +2.637 față de învingător.
Rezultatele complete ale sprintului
- Alex Márquez – 19’37.490
- Pedro Acosta – +1.149
- Fabio Di Giannantonio – +2.637
- Raul Fernandez – +3.519
- Marco Bezzecchi – +3.727
- Franco Morbidelli – +6.349
- Fabio Quartararo – +7.102
- Brad Binder – +7.352
- Ai Ogura – +7.685
- Johann Zarco – +9.325
- Fermín Aldeguer – +10.045
- Jack Miller – +11.137
- Enea Bastianini – +11.949
- Francesco Bagnaia – +12.005
- Alex Rins – +14.484
- Nicolo Bulega – +15.116
- Miguel Oliveira – +15.840
- Maverick Viñales – +16.944
- Aleix Espargaró – +17.093
- Augusto Fernandez – +18.895
- Somkiat Chantra – +22.875
- Jorge Martín – +23.955
- Luca Marini – abandon
- Joan Mir – abandon
Final de cursă controlat pentru Márquez
În ultimele trei tururi, Márquez a menținut un avans stabil de 1.4 secunde, confirmând ritmul puternic semnalat încă din calificări. Ecartul s-a dovedit imposibil de recuperat pentru Acosta, afectat și de degradarea anvelopei față moale.
În urma acestui rezultat, Bagnaia a coborât pe locul al cincilea în clasamentul general, în timp ce formația Gresini a salutat una dintre cele mai solide curse ale sezonului, declarând că nu se aștepta la un ritm atât de competitiv din partea pilotului spaniol.