Royal Enfield prezintă noul motor bicilindru de 750 cmc, destinat modelelor Himalayan și Continental GT

motocicleta clasica de culoare portocalie pe stand de prezentare
Sursa Foto: Royal Enfield

Royal Enfield a dezvăluit la EICMA 2025 un nou motor bicilindru paralel de aproximativ 750 cmc, complet reproiectat față de unitatea de 650 cmc aflată în prezent în producție. Noul propulsor, care păstrează sistemul de răcire pe aer, este destinat în principal pieței europene și va echipa primele modele de serie – Himalayan 750 și Continental GT 750 – începând cu anul 2026.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Evoluția gamei twin pentru piața europeană

Lansate inițial în 2018, Royal Enfield Continental GT 650 și Interceptor 650 au marcat revenirea mărcii la motoarele bicilindrice după o pauză de peste o jumătate de secol. Cu o putere de 48 CP, motoarele de 650 cmc s-au dovedit potrivite pentru piețele emergente, însă pentru Europa – unde cererea este mai mare pentru modele de capacitate superioară – compania a decis să dezvolte o nouă generație de motoare.

Potrivit Royal Enfield, noul twin de 750 cmc este proiectat special pentru clienții europeni, în contextul unei strategii de consolidare a poziției mărcii pe piețele cu marje de profit mai ridicate. În India, Royal Enfield generează peste 90% din vânzările sale totale, însă extinderea în Europa este considerată esențială pentru dezvoltarea globală a companiei-mamă, Eicher Motors.

Primele modele cu noul motor: Himalayan 750 și Continental GT 750

La standul Royal Enfield de la EICMA, publicul a putut vedea două prototipuri de dezvoltare echipate cu noul motor – unul bazat pe modelul Himalayan, iar celălalt derivat din motocicleta de competiție Continental GT Cup. Ambele modele urmează să intre în producție în 2026 și au fost prezentate într-o formă apropiată de cea finală.

Modelul Himalayan 750 va fi o versiune adventure touring destinată piețelor vest-europene, în timp ce Continental GT 750 va reprezenta varianta sportivă a gamei, orientată către pasionații de performanță și condus dinamic.

Reprezentanții Royal Enfield au confirmat că ambele modele vor păstra sistemul de răcire pe aer, considerat o parte esențială a caracterului „Classic Twins”. De asemenea, ambele motociclete vor beneficia de frâne cu disc dublu pe față, element distinctiv al noilor versiuni cu motor de 750 cmc.

Caracteristici tehnice și dezvoltare europeană

Deși specificațiile tehnice finale nu au fost publicate, surse din cadrul companiei au menționat o putere estimată de aproximativ 65 CP, o creștere semnificativă față de actualele modele de 650 cmc.

Motorul va fi produs și calibrat în mare parte în centrele de dezvoltare Royal Enfield din Marea Britanie și Spania, aliniate cerințelor și standardelor europene.

Spre deosebire de propulsoarele monocilindrice de 450 cmc – precum cel folosit pe Himalayan 450 – care utilizează răcire cu lichid, noul twin de 750 cmc va rămâne fidel configurației tradiționale cu răcire pe aer și ulei, menită să păstreze estetica clasică specifică mărcii.

Strategia Royal Enfield pentru Europa

Extinderea gamei twin este văzută de Royal Enfield drept un pas decisiv pentru consolidarea prezenței pe piețele vest-europene. Compania intenționează să combine designul retro distinctiv cu o creștere a performanțelor tehnice, adaptată cerințelor clienților din această regiune.

Deși prezentarea de la EICMA 2025 a fost dominată de alte premiere – precum versiunea scrambler a modelului electric Flying Flea S6 și Bullet 650 – prezența discretă a prototipurilor Himalayan și Continental GT 750 a atras interesul specialiștilor.

Lansare oficială în 2026

Royal Enfield a confirmat că noile modele propulsate de motorul bicilindru de 750 cmc vor fi prezentate în formă de producție la EICMA 2026, urmând ca lansarea comercială să aibă loc la scurt timp după aceea.

Noul motor marchează o etapă importantă în evoluția producătorului, semnalând o tranziție către o gamă mai performantă, orientată către pasionații de motociclism din Europa.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...