Modelul dezvoltat de compania spaniolă promite să redefinească segmentul motocicletelor electrice stradale
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Compania Stark Future, start-up-ul din Barcelona cunoscut pentru motocicleta electrică de motocross VARG MX, a anunțat lansarea noului model Stark VARG SM, o versiune Supermoto complet electrică și omologată pentru circulația pe drumurile publice.
Proiectată de la zero pentru performanță pe asfalt, VARG SM îmbină caracteristicile unei motociclete de competiție cu funcționalitatea unei motociclete de zi cu zi, oferind, potrivit producătorului, cea mai bună raportare putere-greutate din lume în segmentul Supermoto de serie.
Specificații tehnice și performanță
VARG SM este echipată cu un motor electric capabil să dezvolte până la 80 de cai putere și un cuplu impresionant de 914 Nm la roată, la o greutate totală de doar 124,5 kilograme. Aceste cifre, susține Stark, asigură o accelerație instantanee, controlabilă datorită sistemului de propulsie reglabil electronic și interfeței intuitive instalate pe ghidon.
Motocicleta folosește o baterie structurală din magneziu, tip fagure, de 7,2 kWh, similară cu cea a modelului VARG MX, dar recalibrată pentru utilizare urbană. Autonomia estimată este de aproximativ 81 km conform ciclului WMTC. Bateria poate fi reîncărcată complet în una până la două ore, cu ajutorul încărcătorului portabil de 3,3 kW inclus, care se conectează la prize standard sau stații de încărcare pentru vehicule electrice.
Construcție dedicată pentru Supermoto
VARG SM nu reprezintă doar o adaptare a modelului de motocross. Motocicleta dispune de un cadru din oțel de înaltă rezistență, subcadră din aluminiu forjat, brațe triple prelucrate CNC, butuci prelucrați mecanic, precum și frâne Brembo radiale. Suspensia este furnizată de KYB, cu o furcă față de 48 mm complet reglabilă și o cursă de 290 mm, în timp ce amortizorul spate oferă 303 mm de cursă.
Pentru aderență, motocicleta este echipată standard cu anvelope Pirelli Diablo Rosso IV, cu opțiuni alternative de la Dunlop, Michelin sau Anlas, în funcție de condițiile climatice și stilul de pilotaj.
Control electronic și conectivitate
Toate setările de performanță – de la răspunsul accelerației și frâna regenerativă până la frâna de motor – pot fi configurate prin intermediul ecranului tactil “Arkenstone”, bazat pe sistemul Android. Acesta este rezistent la șocuri și la apă, oferind acces la navigație GPS, actualizări software „over-the-air” și date în timp real despre mers.
Motocicleta utilizează un motor PMAC cu carcasă din fibră de carbon și invertor integrat, conceput pentru rezistență la solicitările din competițiile off-road, dar optimizat pentru o livrare lină a puterii în regim rutier.
Omologare și dotări practice
Stark VARG SM este omologată pentru circulația rutieră în Europa, Statele Unite, Australia și Noua Zeelandă, fiind conformă cu licența A1, ceea ce o face accesibilă și pentru piloții începători. În unele țări, modelul poate fi condus chiar și cu permis auto categoria B, datorită clasificării apropiate de cea a scuterelor electrice.
Motocicleta este echipată cu mod de mers asistat (walk mode), treaptă de mers înapoi, frână de mână montată pe ghidon, precum și cu sisteme integrate de securitate. Farul LED are o putere de 4.000 lumeni, iar semnalizările flexibile, realizate din silicon optic, sunt concepute să reziste șocurilor și uzurii zilnice.
Prețuri și disponibilitate
Modelul este disponibil la comandă prin rețeaua globală Stark Future, care numără peste 500 de distribuitori, dar și direct pe site-ul companiei. Vor fi oferite două variante:
- Standard (60 CP) – 12.990 EUR
- Alpha (80 CP) – 13.990 EUR
Prețurile pentru piețele din Canada, Australia și Noua Zeelandă pot varia ușor în funcție de taxe și costurile de livrare.