Suzuki aniversează 40 de ani de la lansarea seriei GSX-R

motocicleta suzuki de culoare alb albastra fotografiata din profil
Sursa Foto: Suzuki

Suzuki Motor Corporation marchează în 2025 patru decenii de la lansarea modelului GSX-R750, prima motocicletă din seria GSX-R, prezentată oficial în 1985. Cu această ocazie, compania japoneză a lansat un site special dedicat aniversării, care include interviuri cu membri ai echipelor de dezvoltare din trecut, informații despre evenimente speciale și alte materiale comemorative.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Website aniversar GSX-R 40 de ani.

Un model cu rădăcini în competiții

Modelul GSX-R750, lansat în 1985, a fost inspirat de tehnologia folosită în competiții precum Campionatul Mondial de Anduranță. Acesta era echipat cu un motor original Suzuki răcit cu ulei, proiectat pentru a oferi un echilibru între greutate redusă și durabilitate ridicată. Motocicleta genera o putere maximă de 77 cai putere (PS) și avea o greutate la gol de doar 179 kg.

În anul lansării, GSX-R750 a debutat și în competiții oficiale, reușind să câștige cursa de 24 de ore de la Le Mans, eveniment de referință în anduranța moto.

O serie emblematică pentru sporturile cu motor

De-a lungul celor 40 de ani, seria GSX-R a fost recunoscută la nivel mondial drept una dintre cele mai performante game de motociclete sport. Până în prezent, au fost produse peste 1,2 milioane de unități GSX-R la nivel global. Seria a continuat să evolueze constant, păstrându-și identitatea ca motocicletă supersport cu performanțe de top și capacitate competitivă.

Participare la competiții de anduranță în era sustenabilă

Începând din 2024, Suzuki participă la cursa de 8 ore de la Suzuka cu o motocicletă bazată pe modelul GSX-R1000, sub echipa „Team SUZUKI CN Challenge”. Acest proiect face parte din eforturile companiei de a dezvolta tehnologii sustenabile și de a implementa soluții prietenoase cu mediul. În competiție sunt utilizate componente ecologice, scopul fiind acela de a aduce îmbunătățiri tehnice și de a influența viitoarele modele comerciale ale mărcii.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...