Suzuki Motor Corporation a anunțat o actualizare majoră pentru modelele sale emblematice din gama supersport, GSX-R1000 și GSX-R1000R, cu lansarea globală programată să înceapă în 2026, inclusiv în piețele din Europa și America de Nord.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Această actualizare vine în contextul în care seria GSX-R marchează 40 de ani de existență, primul model GSX-R750 fiind lansat în 1985. Până în prezent, gama a înregistrat o producție totală de peste 1,2 milioane de unități, incluzând modelele GSX-R1100, 1000, 750, 600, 150 și 125. De asemenea, seria a obținut numeroase victorii în competiții internaționale, printre care 20 de titluri în Campionatul Mondial de Anduranță FIM, precum și succese în Campionatul Mondial Superbike și în Campionatul Japonez de Viteză.
Modelul GSX-R1000, lansat în 2001, a fost vârful de gamă al seriei, fiind disponibil pe piețele din Europa, America de Nord și alte regiuni. În 2024, echipa „Team Suzuki CN Challenge” a concurat în cursa de 8 ore de la Suzuka în noua „Clasă Experimentală”, destinată inovațiilor precum combustibilii sustenabili, obținând locul al optulea.
Actualizări majore ale modelelor GSX-R1000 și GSX-R1000R
Motor
Pentru această nouă versiune, Suzuki a revizuit complet componentele interne ale motorului, în scopul respectării reglementărilor stricte privind emisiile și zgomotul, fără a compromite performanța.
- Componente precum injectoarele, chiulasa, arborii cu came, supapele, pistoanele și vibrochenul au fost reproiectate.
- Ridicarea maximă a supapelor rămâne neschimbată, însă curba de ridicare a fost modificată pentru a reduce suprapunerea camelor.
- Lățimea lanțului de distribuție a fost mărită pentru a rezista condițiilor extreme din cursele de anduranță.
- Forma sistemului de evacuare și poziționarea catalizatoarelor au fost ajustate pentru a echilibra conformitatea cu reglementările și performanțele ridicate. Noul design contribuie și la o silențiozitate mai mare și un aspect vizual mai stilizat al tobei.
Șasiu
- Modelul păstrează cadrul dublu din aluminiu, ușor, compact și extrem de rigid, apreciat în versiunea actuală, asigurând un echilibru performant între manevrabilitate, stabilitate și frânare.
- Aripioare aerodinamice din fibră de carbon, identice cu cele utilizate de echipa Suzuki CN Challenge în Suzuka 2024, vor fi oferite ca accesorii (sau echipare standard în anumite regiuni). Acestea generează forță de apăsare pentru a reduce ridicarea roții față la ieșirea din viraje, permițând o accelerație mai lină.
Sistemul S.I.R.S. (Suzuki Intelligent Ride System)
- Se introduce controlul anti-ridicare pentru a preveni ridicarea roții față în timpul accelerației.
- Controlul Roll Torque utilizează o unitate de măsurare inerțială (IMU) și senzori de viteză pentru a detecta poziția motocicletei și viteza roților, ajustând cuplul și puterea transmisă roții spate în funcție de unghiul de înclinare și rotație. Acest sistem optimizează accelerația la ieșirea din viraje.
- Sistemele de control al tracțiunii, anti-ridicare și Roll Torque funcționează împreună sub denumirea Smart TLR System.
Echipamente
- Motocicleta este dotată cu o baterie litiu-ion produsă de ELIIY Power, recunoscută pentru greutatea redusă, dimensiunile compacte, fiabilitatea ridicată și rezistența la variații termice.
Design aniversar
- Pentru a marca 40 de ani de la lansarea seriei GSX-R, Suzuki introduce trei scheme de culoare speciale:
- Pearl Vigor Blue / Pearl Tech White
- Candy Daring Red / Pearl Tech White
- Pearl Ignite Yellow / Metallic Mat Stellar Blue
- Grafica aniversară este aplicată pe lateralele carenei, pe partea superioară a rezervorului și pe brelocul-cheie.
- Sigla GSX-R este prezentă pe șa și pe toba de eșapament.
Caracteristici principale ale modelelor GSX-R1000 și GSX-R1000R
Caracteristică | GSX-R1000 | GSX-R1000R | Descriere |
---|---|---|---|
Sistem de control | S.I.R.S. | SDMS | Selector pentru 3 moduri de livrare a puterii |
Motion Track Traction Control | Da | Limitează puterea în caz de patinare | |
Anti-lift Control | Da | Previne ridicarea roții față la accelerație | |
Roll Torque Control | Da | Optimizează cuplul la ieșirea din viraj | |
Launch Control | Da | Optimizează lansarea de pe loc | |
Ride-by-Wire | Da | Control fin al accelerației | |
Quickshifter bidirecțional | Da | Schimbare fără ambreiaj sau închidere gaz | |
Motion Track Brake | Da | Control ABS în viraj | |
Slope Dependent Control | Da | Previne ridicarea roții spate la frânare în pantă | |
Suzuki Easy Start | Da | Pornire cu o singură apăsare de buton | |
Low RPM Assist | Da | Ajută plecarea lină de pe loc | |
Suspensii față | SHOWA BPF | SHOWA BFF | |
Suspensii spate | Tip Link, arc elicoidal, amortizare pe ulei | SHOWA BFRC-lite | |
Baterie | ELIIY Power Li-ion | ELIIY Power Li-ion | Ușoară, compactă, fiabilă |
Roți | Jante turnate | Jante turnate |
Noile GSX-R1000 și GSX-R1000R sunt așteptate să continue tradiția seriei, adaptându-se noilor cerințe de sustenabilitate și siguranță, păstrând în același timp performanțele care au consacrat linia GSX-R în motorsport.