Stellantis a anunţat luni că va investi 103 milioane de euro la facilitatea sa Szentgotthard din Ungaria pentru a produce din 2026 module cu acţionare electrică (EDM), care vor ajuta producătorul auto să-şi extindă portofoliul de vehicule electrice (EV), transmite Reuters, transmite Agerpres.
Este a treia investiţie a Stellantis într-o facilitate de producţie EDM, după cele de la Tremery-Metz, în Franţa, şi Kokomo, Indiana, în Statele Unite.
În plus, Stellantis va majora anul acesta producţia următoarei generaţii de transmisii electrificate cu dublu ambreiaj (eDCT) pentru maşini hibride şi vehicule hibride plug-in la facilitatea sa din complexul Mirafiori, în Italia.
Investiţiile vor ajuta al treilea producător auto mondial să se apropie de obiectivul de a vinde în Europa doar maşini electrice pe baterii până în 2030. În următorul deceniu, compania va investi 50 miliarde de dolari în eforturile de electrificare.
Extinderea uzinei din Szentgotthard, unde acum se produc motoare cu combustie internă pentru vehiculele Stellantis, va include asamblarea şi testarea de module cu acţionare electrică 3-in-1.
Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo
Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.
Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.
Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.
Prima pagină Articole Stellantis investeşte 103 milioane de euro în Ungaria / Grupul deține mărcile auto Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo
Citește si...
Hyundai vrea să îşi crească vânzările cu 30% până în 2030, prin dublarea gamei de modele hibride
Constructorul auto sud-coreean Hyundai Motor şi-a anunţat miercuri obiectivul de a vinde 5,55 milioane de vehicule în 2030,…
Nissan ar putea abandona discuţiile în vederea fuziunii cu Honda, care ar viza o preluare și nu o alianță între egali
Producătorul auto japonez Nissan ar putea abandona discuţiile în vederea fuziunii cu rivalul Honda, iar Consiliul de Administraţie…
Reuters: Ford renunță la proiectul de dezvoltare a unui arhitecturi electrice de nouă generație, similară cu cea de la Tesla
Ford Motor a renunțat la un program de dezvoltare a unei arhitecturi electrice de nouă generație – creierul…