Delta Air Lines a declarat că nu a folosit inteligența artificială pentru a stabili prețuri personalizate pentru biletele pasagerilor, după ce a fost criticată dur de congresmenii americani, scrie Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Săptămâna trecută, senatorii democrați Ruben Gallego, Mark Warner și Richard Blumenthal au afirmat că sunt de părere că compania aeriană cu sediul în Atlanta ar utiliza IA pentru a stabili prețuri individuale, ceea ce „ar însemna probabil creșteri ale prețurilor biletelor până la nivelul «punctului critic» al fiecărui consumator în parte”.
Delta a declarat că nu va utiliza IA pentru a stabili prețuri personalizate, dar a afirmat anterior că intenționează să implementeze tehnologia de gestionare a veniturilor bazată pe IA în 20% din rețeaua sa internă până la sfârșitul anului 2025, în parteneriat cu Fetcherr, o companie de stabilire a prețurilor bazată pe IA.
„Delta nu a utilizat, nu testează și nu intenționează să utilizeze niciun produs tarifar care vizează clienții cu prețuri individualizate pe baza datelor personale”, a declarat Delta senatorilor într-o scrisoare transmisă vineri, văzută de Reuters.
„Prețurile biletelor noastre nu iau niciodată în considerare datele personale.”
Senatorii au citat un comentariu făcut în decembrie de președintele Delta, Glen Hauenstein, potrivit căruia tehnologia de stabilire a prețurilor bazată pe IA a companiei aeriene este capabilă să stabilească tarifele pe baza unei previziuni a „sumei pe care oamenii sunt dispuși să o plătească pentru produsele premium legate de tarifele de bază”.
Săptămâna trecută, Robert Isom, CEO al American Airlines, a declarat că utilizarea IA pentru stabilirea prețurilor biletelor ar putea afecta încrederea consumatorilor.
„Nu este vorba despre momeală și schimbare. Nu este vorba despre înșelăciune”, a declarat Isom într-o conferință privind rezultatele financiare, adăugând: „Nu cred că este adecvat să vorbim despre utilizarea IA în acest mod. Și, cu siguranță, din partea American (Airlines), nu este ceva ce vom face”.
Congresmenii democrați Greg Casar și Rashida Tlaib au introdus săptămâna trecută o lege care interzice companiilor să utilizeze IA pentru a stabili prețurile sau salariile pe baza datelor personale ale americanilor și ar interzice în mod specific companiilor aeriene să majoreze prețurile individuale după ce au văzut că o familie a căutat un necrolog.
Ei au citat un raport al Comisiei Federale pentru Comerț din ianuarie, care a constatat că „comercianții cu amănuntul utilizează frecvent informațiile personale ale oamenilor pentru a stabili prețuri personalizate pentru bunuri și servicii, de la locația și datele demografice ale unei persoane, până la mișcările mouse-ului pe o pagină web”.
FTC a citat un exemplu ipotetic al unui consumator profilat ca proaspăt părinte, căruia i s-ar putea afișa în mod intenționat termometre pentru bebeluși la prețuri mai mari și s-ar putea colecta detalii comportamentale pentru a prevedea starea de spirit a clientului.
Delta a declarat că companiile aeriene utilizează prețuri dinamice de peste trei decenii, în care prețurile fluctuează în funcție de o serie de factori, cum ar fi cererea globală a clienților, prețurile combustibilului și concurența, dar nu și informațiile personale ale unui consumator specific.
„Având în vedere zecile de milioane de tarife și sutele de mii de rute disponibile în orice moment, utilizarea noilor tehnologii, precum IA, promite să eficientizeze procesul prin care analizăm datele existente și viteza și amploarea cu care putem răspunde la dinamica pieței în continuă schimbare”, se arată în scrisoarea Delta.