Apple CarPlay Ultra, primit cu rezerve. Tot mai mulți producători auto se retrag din proiectul Apple

Interfață Apple CarPlay Ultra
Credit foto: Apple

CarPlay Ultra, noua versiune extinsă a interfeței Apple destinată automobilelor, a fost lansată luna trecută în premieră pe modelele Aston Martin din America de Nord. Alte modele Aston urmează să primească actualizarea în curând. Însă mulți dintre producătorii auto care fuseseră anunțați încă din 2022 ca parteneri nu mai doresc acum să implementeze sistemul, informează Jalopnik.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Potrivit Financial Times, branduri precum Audi, Mercedes-Benz, Polestar, Renault și Volvo au renunțat la planurile de a integra CarPlay Ultra, deși toate au fost menționate în prezentarea oficială Apple de la WWDC 2022. Jaguar Land Rover încă „evaluează” opțiunea, iar Ford, Nissan și Infiniti au refuzat să comenteze. Asta înseamnă că 10 din cele 14 mărci anunțate inițial se distanțează de produsul Apple.

De ce se retrag brandurile?

O explicație ar fi că, pe măsură ce mașinile devin tot mai mult definite de software-ul pe care îl rulează, producătorii auto vor să-și păstreze identitatea digitală și să nu ajungă toți să ofere aceeași experiență, „un iPhone pe roți”.

În plus, veniturile viitoare se pot baza pe servicii exclusive brandului, nu Apple. Iar, după cum a declarat un executiv Renault către Apple, cu binecunoscuta franchețe franțuzească: „Nu încercați să ne invadați propriile sisteme”.

Ce aduce nou CarPlay Ultra

Spre deosebire de versiunea standard, care oferă acces la mesaje, hărți și muzică prin ecranul infotainmentului, CarPlay Ultra permite iPhone-ului să controleze și funcții de bază ale mașinii, precum temperatura în cabină. Mai interesant este că poate prelua și afișajul de bord, personalizând instrumentele de viteză sau turații, și poate afișa acolo hărți sau muzică.

Dar apare o întrebare firească. Mai exact, se potrivește estetica interfeței Apple cu stilul vizual al mașinilor premium? În cazul unui Mercedes S-Class, de exemplu, designul Apple ar putea părea nelalocul lui. Deși Apple permite crearea unor teme personalizate, așa cum a făcut deja Aston Martin, unii producători ar putea decide că e mai bine să nu ofere deloc CarPlay Ultra, dacă aspectul general riscă să compromită designul interior.

Noi parteneri, dar și probleme tehnice

Apple a anunțat, totuși, câteva nume noi. Hyundai, Kia și Genesis s-au alăturat proiectului. Porsche continuă lucrul activ la integrare, iar unele branduri din lista inițială ar putea reveni pe parcurs. Totul va depinde însă de reacția clienților. Vor considera CarPlay Ultra un upgrade esențial față de versiunea clasică deja folosită de milioane de posesori de iPhone?

Momentan, sistemul are probleme. Potrivit Road & Track, un iPhone care rulează CarPlay Ultra se încinge puternic după doar câteva minute și își pierde bateria chiar și atunci când este pe pad-ul de încărcare. Mai grav, afișajul pentru viteză și turații suferă mici întârzieri, ceea ce poate afecta experiența de condus. Dacă Apple nu rezolvă rapid aceste probleme, este posibil ca șoferii să renunțe la CarPlay Ultra, cel puțin pentru moment.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...