China amână aprobarea investiţiilor pentru planurile Geely şi BYD de a produce automobile în America Latină

Fabrica BYD
Sursa foto: Li Jianan / Xinhua News / Profimedia

Autorităţile chineze au amânat emiterea aprobărilor pentru planurile constructorilor de automobile Geely şi BYD de a produce automobile în America Latină, în contextul în care tarifele vamale americane sporesc incertitudinile comerciale şi economice, au declarat pentru Reuters două surse din apropierea acestui dosar, transmite Agerpres.

În luna februarie a acestui an, Geely şi Renault au anunţat că au ajuns la un acord pentru ca Geely să utilizeze facilităţile de producţie din Brazilia ale grupului francez şi de asemenea să preia o participaţie minoritară în afacerile Renault din ţara sud-americană. De asemenea, BYD a anunţat în 2023 că are de gând să construiască o uzină de asamblare în Mexic şi urma să dezvăluie la finele anului trecut unde anume va fi amplasată viitoarea uzină.

Însă sursele citate de Reuters au dezvăluit că aprobările care trebuiau să vină de la autorităţile de la Beijing pentru ambele proiecte au durat mai mult decât se preconiza, iar organismul de stat responsabil cu planificarea le-a transmis reprezentanţilor Geely şi BYD că există unele riscuri cu transferurile de tehnologie în planurile lor.

Separat, o serie de oficiali de la asociaţiile reprezentantive din industria auto din China le-au spus celor doi constructori că tarifele preşedintelui SUA, Donald Trump, vor crea incertitudini comerciale şi economice la nivel mondial, şi complică riscurile şi rentabilitatea investiţiilor lor.

O a treia sursă a dezvăluit că autorităţile chineze au devenit mai prudente când vine vorba de investiţiile în străinătate ale producătorilor de automobile, dar nu atât de mult încât să nu mai accepte solicitări. Procedura de revizuire va dura mai mult şi companiilor li se va cere să depună mai multe documente, a adăugat sursa.

În replică, Geely a dat publicităţii un comunicat în care susţine că cooperarea sa cu Renault în Brazilia este un succes, fără întârzieri sau analize suplimentare, precizând că primele sale automobile electrice au fost lansate în Brazilia în cursul acestei săptămâni, la doar 52 de zile de la semnarea acordului cu grupul francez.

Întârzierile apărute în aprobarea planurilor Geely şi BYD în America Latină vin într-un moment în care constructorii auto chinezi şi-au anunţat intenţia de a construi mai multe automobile în străinătate, pe măsură ce pieţe precum Europa au impus tarife la autoturismele exportate din China.

Geely, al cărui fondator deţine şi mărcile Volvo şi Polestar, a început să încheie parteneriate pentru a se extinde pe pieţele externe. Constructorul chinez a încheiat un parteneriat cu Renault pentru a produce autoturisme bazate pe tehnologiile Geely în Coreea de Sud. De asemenea, miercuri Geely a dezvăluit modelul Geely EX5 destinat pieţei din Brazilia şi a precizat că acest model va începe să fie comercializat în luna iulie.

În cazul BYD, chiar dacă acest producător de automobile electrice realizează peste 90% din vânzările sale pe piaţa din China, compania a demarat construcţia de uzine de asamblare în Ungaria, Mexic, Thailanda,Uzbekistan şi Brazilia, pentru a-şi deservi marile pieţe străine şi, totodată, a majorat investiţiile în marketing peste hotare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...