După o perioadă în care a renunțat la mașini electrice, Toyota anunță că va lansa cinci noi EV-uri în Europa

Logo Toyota
Photo by Erik Mclean on Pexels

Toyota va lansa cinci noi modele alimentate cu baterii în Europa până la sfârșitul anului 2026, după ce a renunțat mult timp la mașinile electrice, a anunțat miercuri gigantul japonez, relatează AFP, citată de Boursorama.

Numărul unu mondial în producția de automobile intenționează să acopere cea mai mare parte a pieței europene cu trei SUV-uri.

Micul „Urban Cruiser” și o versiune electrică a modelului său de dimensiuni medii „CH-R+” se vor alătura unei versiuni actualizate a primului său model electric, „bZ4X”, la sfârșitul anului 2025.

Alte trei vehicule electrice vor urma până la sfârșitul anului 2026, a anunțat compania în timpul unei prezentări la Aeroportul Bruxelles (Belgia).

Lexus, marca premium a grupului, urmează de asemenea să lanseze trei vehicule electrice în 2025, inclusiv o nouă versiune a SUV-ului „RZ”.

Toyota înregistrează performanțe bune pe piața europeană datorită dominației modelelor hibride, ale căror vânzări explodează pe măsură ce acestea înlocuiesc modelele pe benzină.

În același timp, producătorul japonez a rămas mult timp în urmă în ceea ce privește mașinile electrice: se estimează că acestea vor reprezenta doar 10% din vânzările sale în Europa în 2025, față de peste 20% pentru concurenții săi.

În timp ce Toyota produce mai mult de 70% din vehiculele sale vândute pe continent în Europa, în special hibride, toate vehiculele sale electrice vor fi importate din Asia până când vânzările lor vor crește.

Mașina electrică „este în prezent un pilon minor în strategia noastră «multitehnologică». Mâine, sau după 2030, va fi cel mai mare pilon”, a subliniat directorul general al Toyota Europe, Matt Harrison, într-un interviu acordat AFP.

Aceste modele electrice sosesc „la momentul perfect” pentru Toyota, a subliniat Matt Harrison. Confruntat cu standarde europene mai stricte, constructorul era gata să cumpere credite de emisii de CO2 de la Tesla, dar Comisia Europeană a anunțat la 3 martie că producătorii auto vor avea în sfârșit mai multă flexibilitate pentru a-și electrifica vânzările.

bZ4X, primul model electric al mărcii, a avut un început dificil în 2022, cu probleme de calitate, autonomie limitată și prețuri necompetitive. Dar Toyota a redresat erorile și a redus semnificativ prețurile, găsind în special succes pe cea mai electrificată piață din lume, Norvegia.

Noua versiune a bz4X promite o baterie mai mare cu o autonomie mai bună (până la 573 km, potrivit mărcii) și o încărcare mai rapidă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...