Xiaomi a raportat marți un salt de aproape 50% în veniturile din al patrulea trimestru, depășind estimările analiștilor, și și-a ridicat ținta pentru livrările de vehicule electrice în acest an la 350.000 de la 300.000, relatează Reuters.
Al treilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, ale cărui linii de produse se extind la electrocasnice și mașini, a mai spus că intenționează să își extindă rețeaua de magazine în China în acest an și să deschidă 10.000 de noi magazine Mi Home în străinătate în următorii cinci ani.
Compania a raportat o creștere cu 48,8% a veniturilor în trimestrul al patrulea, la 109 miliarde de yuani (15,1 miliarde de dolari), depășind media de 103,94 miliarde de yuani a estimărilor a 17 analiști compilate de LSEG.
Profitul net ajustat a crescut cu 69,4% de la an la an la 8,32 miliarde de yuani, peste estimarea medie de 6,399 miliarde de yuani.
Președintele Xiaomi, Lu Weibing, a declarat într-un apel privind câștigurile că a văzut un potențial mare pentru produsele companiei – de la telefoane și tablete la mașini – pe piețele de peste mări, deși a adăugat că complexitatea extinderii în străinătate a fost „destul de mare”.
Lu a declarat că societatea intenționează să înceapă să expedieze mașini în străinătate în 2027.
Acțiunile Xiaomi listate la Hong Kong au închis în creștere cu 3,3% înainte de publicarea rezultatelor. Acțiunile au crescut cu 284% în ultimele 12 luni, pe fondul entuziasmului investitorilor pentru planurile sale EV.
Xiaomi a început să producă EV-uri anul trecut, odată cu lansarea sedanului SU7, după ce a vândut smartphone-uri, aparate de uz casnic și gadget-uri inteligente pentru cea mai mare parte a istoriei sale de 15 ani.
Compania a raportat venituri de 32,1 miliarde de yuani pentru afacerea sa EV în 2024, livrând mai mult de 135.000 de sedanuri SU7. Pierderea netă ajustată legată de EV-ul său și de alte inițiative noi a ajuns la 6,2 miliarde de yuani.
Livrările globale de smartphone-uri ale Xiaomi în trimestrul al patrulea au crescut cu 5% față de anul precedent, ajungând la 42,7 milioane de telefoane, situându-se pe locul al treilea la nivel global, cu o cotă de piață de 13%, arată datele cercetătorului Canalys.
În China, cea mai mare piață a sa, livrările au crescut cu 29% la 12,2 milioane de terminale în aceeași perioadă, clasându-se pe locul al patrulea, cu o cotă de piață de 16%, potrivit datelor Canalys.
Lu a declarat că Xiaomi și-a propus să livreze 180 de milioane de smartphone-uri în acest an, față de 168,5 milioane în 2024, adăugând că societatea va investi până la 8 miliarde de yuani, aproximativ un sfert din bugetul total de cercetare și dezvoltare din acest an, în inițiative legate de IA.