Xiaomi le-a transmis clienților care au comandat noul său vehicul utilitar sport electric YU7 că vor trebui să aștepte mai mult de un an pentru a-și primi mașinile, provocând un nou val de plângeri împotriva companiei chineze, informează Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Producătorul de smartphone-uri, devenit constructor de vehicule electrice (EV), a declarat că a primit aproximativ 240.000 de comenzi pentru YU7 în primele 18 ore după ce mașina a fost pusă în vânzare joi seara, dar numai un număr mic de vehicule au fost disponibile pentru livrare imediată.
Până marți, aplicația Xiaomi a arătat că cumpărătorii se confruntau cu o așteptare cuprinsă între 38 și 60 de săptămâni, potrivit verificărilor Reuters.
Începând de vineri, peste 400 de cumpărători au depus plângeri pe platforma de reclamații a consumatorilor Black Cat din Sina, afirmând că nu au fost informați cu privire la așteptarea îndelungată și solicitând o rambursare, potrivit unei analize Reuters a înregistrărilor de pe platformă.
Cumpărătorii au trebuit să facă un depozit nerambursabil de 5.000 de yuani (697,97 dolari) pentru a-și plasa comanda.
Aceștia au declarat că aplicația oficială a afișat timpul de așteptare estimat pentru mașină doar după ce comanda a fost confirmată. De asemenea, aceștia și-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că așteptarea mai lungă ar însemna că vor trebui să plătească mai mult, deoarece o scutire de taxe pentru vehiculele electrice va expira la sfârșitul acestui an.
Xiaomi a făcut o explozie uriașă pe piața EV din China odată cu lansarea primului său vehicul, sedanul SU7, în martie anul trecut. În timp ce cumpărătorii timpurii ai SU7 s-au confruntat inițial cu așteptări de până la 7 luni, acesta a vândut mai mult decât Tesla Model 3 în China în luna decembrie.
Compania s-a confruntat cu o reacție negativă din partea consumatorilor după un accident mortal în care a fost implicat un SU7 în martie. De asemenea, s-a confruntat cu plângeri legat de confuzia din jurul termenelor de livrare a vehiculelor, precum și caracteristicile opționale.
YU7 este al doilea model Xiaomi și are un preț de 253.500 yuani (35,360 $), cu aproape 4% mai puțin decât Modelul Y al Tesla, în prezent cel mai bine vândut SUV din China. Lei a fost deschis cu privire la modul în care Xiaomi dorește să conteste Model Y al Tesla pentru primul loc.
Xiaomi a crescut producția la fabrica sa din Beijing și planifică noi fabrici pe două terenuri din apropiere. Producția lunară a crescut la 28.000 de unități în mai, de la 4 000 de unități în martie anul trecut.