Autoritatea italiană pentru Concurență (AGCM) a anunțat luni că a impus o amendă de un milion de euro platformei de cumpărături online Shein din China, pentru că a indus în eroare clienții în legătură cu impactul produselor sale asupra mediului, transmite Reuters, transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Amenda a fost impusă Infinite Styles Services CO. Limited, o companie cu sediul în Dublin care operează site-ul Shein în Europa, după finalizarea unei investigații începute în septembrie de AGCM privind „marketingul ecologic înșelător” (greenwashing).
Afirmațiile legate de dezvoltarea ecologică durabilă și responsabilitatea socială promovate pe site-ul Shein „sunt uneori vagi, generice și/sau excesiv de emfatice și, în alte cazuri, omise și înșelătoare”, a precizat Autoritatea italiană pentru Concurență.
Instituția informează că evaluarea sa a fost influențată de încălcarea obligației de solicitudine, deoarece Shein „operează într-un sector extrem de poluant și cu metode extrem de poluante pentru producerea rapidă și ieftină a hainelor”.
Când a fost lansată investigația, în 2024, Shein anunțase că „este pregătită să coopereze cu autoritățile relevante din Italia, furnizând sprijinul necesar și informații pentru a răspunde tuturor întrebărilor”.