Comisia Federală pentru Comerț din SUA investighează dacă Amazon.com și Google, deținută de Alphabet, au indus în eroare agenții de publicitate care plasează reclame pe site-urile lor web, a declarat vineri o sursă familiarizată cu acest subiect pentru Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Ancheta este condusă de unitatea de protecție a consumatorilor a FTC și se concentrează pe faptul dacă Amazon și Alphabet au dezvăluit în mod corespunzător termenii și prețurile pentru reclame.
FTC caută detalii despre licitațiile publicitare ale Amazon și dacă a dezvăluit „prețul de rezervă” pentru unele reclame de căutare, potrivit sursei. Prețul de rezervă se referă la prețul minim pe care agenții de publicitate trebuie să îl accepte înainte de a putea cumpăra o reclamă.
Agenția examinează, de asemenea, practicile Google, inclusiv procesul său intern de stabilire a prețurilor și dacă a crescut costul reclamelor în moduri care nu au fost dezvăluite agenților de publicitate, a spus sursa.
Atât Google, cât și Amazon se confruntă cu procese în această lună în cadrul unor acțiuni separate intentate de agenții federale.
FTC a dat în judecată Amazon în Seattle pentru că ar fi înscris utilizatori în Prime fără știrea lor și ar fi îngreunat anularea serviciului.
Departamentul de Justiție al SUA încearcă să oblige Google să vândă instrumente tehnologice de publicitate pentru a rezolva ceea ce un judecător din Virginia a considerat a fi monopoluri ilegale.
Ambele cazuri sunt programate să fie judecate pe 22 septembrie. FTC urmărește, de asemenea, un caz separat în care se susține că Amazon deține monopoluri ilegale în rândul magazinelor online și piețelor.