Primul autobuz urban din România cu propulsie pe bază de hidrogen şi baterii litiu-ion, prezentat la Iaşi

Sursa foto: Marcin Golba / Shutterstock Editorial / Profimedia

Primăria municipiului Iaşi a găzduit, miercuri, prezentarea primului autobuz urban din România cu propulsie pe bază de hidrogen şi baterii litiu-ion, destinat transportului public cu emisii zero, transmite Agerpres. La eveniment au fost prezenţi reprezentanţi ale companiilor de transport în comun din Suceava, Bacău, Botoşani şi Vaslui.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Chirica: „Un pas important spre un oraș verde”

„Suntem din nou la o schimbare de generaţie de tehnologii, de la autobuzul electric la autobuzul electric cu pilă de hidrogen, care va avea avantajul de creştere a autonomiei. Nu mai eşti dependent sută la sută de o reţea electrică, ai posibilitatea de a ajunge în zone îndepărtate mai ales pe transportul metropolitan, şi e construit în condiţii de siguranţă. Desigur, are şi costuri mai mari, pentru că are ceva suplimentar faţă de autobuzul electric, dar cred că e un pas important în drumul nostru spre un oraş verde”, a declarat primarul Iaşiului, Mihai Chirica.

Acesta a afirmat, într-o declaraţie pentru AGERPRES, că autobuzele cu hidrogen pot fi o soluţie viabilă pentru oraşele din România care îşi propun să investească în transport public curat, sigur şi eficient. Totodată, a reamintit că Iaşiul face parte dintre cele 100 de oraşe din Uniunea Europeana care şi-au propus să devină neutre din punct de vedere climatic până în anul 2030. Chirica a subliniat că traficul bazat pe vehicule cu motoare termice este unul dintre principalii factori poluanţi, cu impact direct asupra sănătăţii populaţiei.

„Neutralitatea climatică nu trebuie privită doar ca un efort al autorităţilor publice, ci trebuie să fie un efort colectiv al fiecărui cetăţean care trebuie să înţeleagă că mobilitatea ecologică este unul dintre dezideratele supreme la care trebuie să aderăm fiecare dintre noi. Factorul poluator care ne afectează sănătate şi contribuie într-un mod clar la creşterea numărului de îmbolnăviri este mobilitatea – utilizarea excesivă a vehiculelor cu ardere internă”, a declarat Mihai Chirica.

Municipiul Iași își reînnoiește parcul auto de transport

Chirica a reamintit ca municipiul Iaşi investeşte constant în modernizarea transportului public, prin reabilitarea liniilor de tramvai şi achiziţia de noi vehicule. El a adăugat că, în viitor, transportul pe bază de hidrogen ar putea deveni o alternativa importanta la combustibilii fosili, inclusiv prin adaptarea vehiculelor electrice existente.

„Municipiul Iaşi s-a angajat în modernizarea transportului de călători. Investim cel mai mult în linii de tramvai dar şi în mijloace de transport – tramvaie, şi autobuze. Cred că pe viitor, transportul pe bază de hidrogen va invada nu doar piaţa mijloacelor de transport auto, în afara şinei, dar cred că uşor, uşor, se va ajunge la reconversia mijloacelor de transport electrice, fapt care, din punctul meu de vedere, ar fi un pas foarte important şi renunţarea la combustibilul fosil”, a declarat, pentru AGERPRES, primarul Mihai Chirica.

Autonomie de până la 600 de kilometri

Potrivit organizatorilor, evenimentul de la Iaşi face parte dintr-un tur naţional desfăşurat între 15 septembrie şi 3 octombrie, cu opriri în oraşe precum Piteşti, Bucureşti, Cluj-Napoca şi Oradea.

„Prin acest roadshow dorim să aducem mai aproape de autorităţile locale şi de partenerii noştri o soluţie de mobilitate urbană care îmbină inovaţia cu responsabilitatea faţă de mediu. Mercedes-Benz eCitaro Fuel Cell este un exemplu concret al angajamentului nostru de a susţine tranziţia către transportul public sustenabil în România, dar şi o soluţie tehnică viabilă pentru înlocuirea autobuzelor cu propulsie convenţională”, a declarat Bogdan Aldea, manager vânzări şi marketing.

Autobuzul cu hidrogen prezentat la Iaşi, are o capacitate de transport de până la 88 de pasageri (solo) şi 128 de pasageri (articulat), şi oferă o autonomie de până la 600 kilometri în varianta solo şi aproximativ 500 km în varianta articulată, fără necesitatea încărcării intermediare. Performanţa este posibilă datorită combinaţiei între bateriile litiu-ion de ultimă generaţie şi pila de combustie pe bază de hidrogen.

„Prezentăm constant cele mai noi tehnologii din domeniul mobilităţii urbane, pentru ca atât cetăţenii, cât şi autorităţile să fie bine informaţi. Dacă va exista hidrogen ecologic şi vor fi disponibile fonduri pentru atingerea neutralităţii climatice, astfel de autobuze ar putea circula şi la Iaşi. Esenţial este să rămânem conectaţi la inovaţii şi, pe baza informaţiilor corecte, să alegem soluţiile cele mai eficiente pentru oraş”, a declarat, pentru AGERPRES, directorul Companiei de Transport Public Iaşi, Cristian Stoica.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...