ANPC a publicat un ghid online cu recomandări și informații utile pentru persoanele care se deplasează cu avionul

Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a pregătit o serie de recomandări şi informaţii utile pentru consumatorii care se deplasează cu avionul, grupate într-un ghid online, informează Autoritatea într-un comunicat transmis luni, citat de Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Ghidul conţine detalii referitoare la drepturile pasagerilor în transport aerian, în cazul posibilelor perturbări ale călătoriei, din diferite cauze şi poate fi accesat pe site-ul Centrului European al Consumatorilor.

„Ne dorim ca toţi consumatorii care călătoresc cu avionul să ştie exact care sunt drepturile lor şi cum pot acţiona atunci când lucrurile nu merg conform planului. Ghidul realizat de ECC Romania este simplu, uşor de înţeles şi vine în sprijinul pasagerilor care se confruntă cu anulări de zbor, întârzieri sau alte probleme. ANPC, prin Centrul European al Consumatorilor, este aici pentru a-i ajuta pe oameni să îşi rezolve astfel de situaţii într-un mod corect şi rapid”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC, citat în comunicat.

Prin ghidul nou creat, ECC Romania a dorit să reunească, într-o formă succintă şi uşor de parcurs, cele mai importante informaţii referitoare la drepturile pe care le au pasagerii companiilor aeriene în cazul anulării zborului, a întârzierilor prelungite şi a refuzului la îmbarcare, dar şi la drepturile persoanelor cu dizabilităţi care călătoresc cu avionul.

Pentru toate aceste situaţii, în cazul deplasării către sau dinspre destinaţii situate în UE, indiferent de operator, sau a zborurilor care pleacă de pe un aeroport situat în afara UE, dar care sunt operate de companii din transportul aerian înregistrate în UE, pasagerii se pot adresa cu o reclamaţie Centrului European al Consumatorilor România, care va instrumenta cazul pe cale amiabilă, conform procedurilor europene.

ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi facilitează soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...